مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط بان مصدوم منطقه حفاظت شده دنا که در درگیری با شکارچیان از ناحیه پا زخمی شده بود پس از سه ساعت تلاش امدادگران از مرگ حتمی نجات یافت.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 25 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کاظم فلاحی دوست افزود : این مرد ۴۵ساله در منطقه پشت کره دره ناری پس از درگیری با شکارچیان به شلیک گلوله مصدوم شده بود.

وی بیان کرد: این حادثه در ساعت۱۳ امروز یکشنبه ششم بهمن ماه به مرکز امداد و نجات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:برای نجات محیط بان مصدوم منطقه حفاظت شده دنا سه تیم متشکل از ۹نفر با سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

فلاحی دوست تصریح کرد: برای نجات مصدوم امدادگران از ۲منطقه پشت کره دره ناری و تنگه بن رود اعزام شدند تا نجاتگران بتوانند در کمترین زمان ممکن به محل حادثه برسند.

وی عنوان کرد: امدادگران پس از انجام امداد و نجات اولیه مصدوم را به بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج انتقال دادند.

شلیک شکارچیان به محیط بان دنا

توضیحات مدیر کل محیط زیست

اسلام جاودان خرد، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: محیط‌بانان پارک ملی دنا صبح امروز متوجه صدای شلیک گلوله در محدوده دره بن رود حدفاصل پاسگاه محیط بانی پشت کره و خاریدون در منطقه حفاظت شده دنا شدند.
وی افزود: گروهی از محیط‌بانان به منطقه اعزام می‌شوند که پس از ساعت‌ها تلاش و پایش منطقه، متوجه یک گروه سه نفره متخلف می‌شوند که با استفاده از یک قبضه اسلحه گلوله زنی یک رأس کل وحشی شکار کرده‌اند.
جاودان خرد اظهار کرد: محیطبانان با انجام اقدامات لازم متخلفین را محاصره و دستور ایست می‌دهند، اما متخلفین به محض اینکه مشاهده می‌کنند راه گریزی ندارند به سمت محیطبانان شلیک مستقیم می‌کنند.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این راستا حدود ساعت ۱۲ ظهر یکی از محیط‌بانان دنا از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار می‌گیرد و زخمی می‌شود.
جاودان خرد تصریح کرد: متخلفین که چهره خود را استتار کرده بودند از فرصت زخمی شدن محیط‌بان سوء‌استفاده کرده مقداری از لاشه را بر روی زمین انداخته و متواری شدند.
وی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت با هماهنگی هلال احمر، مدیریت ستاد بحران استانداری و اورژانس پس از ساعت‌ها تلاش و اقدمات لازم، محیط‌بان مصدوم را به اورژانس یکی از بیمارستان‌های یاسوج منتقل کردند.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اقدامات اولیه پزشکی صورت گرفته، بنا به اعلام پزشک معالج، حال عمومی محیط‌بان خوب است.
جاودان خرد بیان کرد: از طریق مراجع قضایی و انتظامی، اقدامات لازم جهت شناسایی هویت متخلفین متواری شده در دست بررسی است، تقاضامندیم چنانچه طبیعت دوستی اطلاعاتی دارد که می‌تواند به ما در شناسایی هویت متخلفین کمک کند از طریق سامانه رایگان ۱۵۴۰ با ما در میان بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار