تابناک هرمزگان- رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته موضوع آبخیزداری و شناسنامه دار کردن برکه های تمامی جزیره و اجرای سیستم هوشمند توزیع آب برای مدیریت مصرف آب در قشم اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 26 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// عادل پیغامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی آب و آوا، اظهار کرد: بررسی های تاریخی نشان می دهد که ساکنان جزیره جهانی قشم از سال های دور با روش های انسانی و تمدنی آبخیزداری آشنا بودند.
وی ادامه داد: امروز علاوه بر استفاده از روش های جدید در حوزه نمک زدایی و شیرین کردن آب، نیازمند آشنایی بیشتر و بهتر با شیوه های گذشتگان در حوزه آبخیزداری و مدیریت مصرف آب هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در آینده نزدیک شهر قشم به دومین شهر کشور در استفاده از سیستم هوشمند توزیع آب تبدیل می شود و امیدواریم در فاز بعدی این فناوری برای تمامی جزیره قابل استفاده باشد و برای استفاده هوشمند و بهینه از آب در سطح جزیره برنامه ریزی شود.
پیغامی با بیان اینکه فرهنگ مصرف آب نیز موضوع بسیار مهمی در جزیره قشم است، افزود: در منطقه آزاد قشم موضوع آبخیزداری، تهیه نقشه مسیر آب با استفاده از عکس های هوایی و شناسنامه دار کردن برکه های تمامی جزیره مورد نظر است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه ساکنان جزیره قشم در حوزه مدیریت مصرف آب از تجربه و فرهنگ خوبی برخوردار هستند و باید بستری فراهم کرد تا گردشگران نیز در حوزه مدیریت آب با ساکنان این منطقه به خوبی همراهی کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد آب و آوا با حضور نمایندگانی از سایر استان های کشور در جزیره جهانی قشم می تواند پیام رسان مدیریت مصرف آب و ایجاد امنیت آب در نقاط مختلف کشور باشد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار