مهلت انصراف از نامزدی انتخابات مجلس، ۷۲ ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری یعنی ساعت ۸ روز سه شنبه هشتم اسفند است.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 26 February 2024

به گزارش تابناک زنجان؛ رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات مهلت انصراف از نامزدی انتخابات مجلس، ۷۲ ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری یعنی ساعت هشت روز سه شنبه ۸ اسفند و با مراجعه به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه خواهد بود و بعد از آن درخواستی ثبت نمی‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه طبق قانون جدید انتخابات و در چارچوب قانون شفافیت تامین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی، سقف مشخصی برای هزینه‌های انتخاباتی نامزد‌های حوزه‌های انتخابیه مختلف تعیین و در سامانه مربوطه بصورت پیش فرض تعریف شده و توسط مراجع ذیصلاح رصد می‌شود گفت: تخلفات مربوطه حتی پس از پایان انتخابات قابل پیگیری است و مجازات‌هایی همچون محرومیت از نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نحوه تبلیغات نامزد‌ها نیز در حال رصد است گفت: برای رعایت قانون و نیز تحقق عدالت تبلیغاتی، امحای تبلیغات غیرمجاز با مدیریت فرمانداران، بخشداران و هیات‌های اجرایی ذیربط، در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از تائید در هیأت اجرایی و ۱۸ نامزد پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان تاکنون انصراف داده‌اند گفت: از این تعداد، ۱۸ نفر از حوزه انتخابیه زنجان – طارم، یک نفر ابهر - خرمدره – سلطانیه؛ یک نفر خدابنده و هفت نفر ماهنشان - ایجرود است.

وی با بیان اینکه تا امروز تعداد ۲۳۹ نامزد قرار است برای تصاحب پنج کرسی در استان زنجان با هم رقابت کنند گفت: از این تعداد را ۲۱۲ نفر آقایان و ۲۷ بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان، در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان زنجان انتخابات به صورت نیمه‌الکترونیکی خواهد بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار