مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: بیش از ۸۰ امام‌زاده میزبان مسافران نوروزی بوده و طرح آرامش بهاری را اجرا خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ 10 March 2024
به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نشست خبری طرح «آرامش بهاری»، گفت: وظیفه همه ما به ویژه اصحاب رسانه در راستای جهاد تبیین سنگین است.
حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به اینکه یکی از نماد‌های هویت ملی ایران جشن نوروز است، افزود: ماه مبارک رمضان هم رحمت، برکت و مغفرت الهی را با خود به همراه دارد و خوشبختانه امسال این دو مناسبت با یکدیگر مقارن شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه رمضان تحول معنوی و نوروز تغییر مادی را به ارمغان می‌آورد، اظهار داشت: رمضان هویت دینی ما بوده و‌امیدواریم از تقارن دو مناسبت مذکور برای رسیدگی مادی و معنوی به هموطنان بهترین بهره و استفاده را ببریم.
مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به اینکه بقاع متبرکه در قالب ضیافت الهی رمضان و آرامش بهاری نوروز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، تصریح کرد: بیش از ۸۰ امام‌زاده میزبان مسافران نوروزی بوده و طرح آرامش بهاری را اجرا خواهند کرد.
حجت‌الاسلام دشتکی ادامه داد: بیش از یک هزار خادم افتخاری و ۱۵۰ مبلغ در البرز به استقبال برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نوروز ‌می‌روند زیرا حضور خانواده محور مردم در مراکز مذهبی به ویژه بقاع متبرکه رسالت ما را سنگین می‌کند.
وی با اشاره به اینکه البرز ۱۵ هزار رقبه دارد، گفت: نقشه‌برداری ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد معادل ۹۸ درصد از آن‌ها انجام شده و نقشه‌برداری ۵۰۰ مورد به واسطه شرایط جوی باقی مانده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز سنددار کردن زمین‌های دولتی و مردمی را یکی از ارکان تحل قضائی دانست و افزود: یک هزار و ۲۰۰ موقوفه در البرز وجود دارد که ۲۰ درصد آن‌ها معادل ۲۰۰ مورد طی چهارسال اخیر انجام شده است.
حجت‌الاسلام دشتکی با تأکید بر اینکه امسال اجرای نیت ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: البرز با کسب یک هزار و ۸۰۰ امتیاز در زمینه شاخصه‌های اختصاصی و عمومی وقف رتبه اول را در کشور به دست آورده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار