استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به فضای مجازی، گفت: علیرغم فرصت‌های بسیار زیاد فضای مجازی، تهدیداتی نیز در این حوزه وجود دارد که جنبه‌های آسیب پذیر آن باید مدیریت و برای مردم بیشتر معرفی شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ 12 March 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با جمعی از فعالین فضای مجازی استان، با اشاره به اینکه فضای مجازی در حوزه‌های مختلف اثرگذار است، افزود: در پشت فضای مجازی، یک فضای امنیتی و اطلاعاتی توسط دشمنان طراحی شده تا با دسترسی به اطلاعات و داده‌های داخلی، توطئه‌های خود را برای ضربه زدن به نظام‌اسلامی اجرا کنند. 
 
وی همچنین با بیان برخی از محدودیت‌ها در فضای مجازی کشور، خاطرنشان کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن بخصوص در حوزه فضای مجازی، به دنبال آسیب رسانی به کشورمان با تکیه بر انتشار اخبار کذب و تخریبی است.
 
استاندار آذربایجان‌غربی به مسئولیت سنگین رسانه‌های رسمی و انقلابی در فضای مجازی نیز اشاره کرده و افزود: رسانه‌های رسمی و انقلابی با اعتمادسازی در جامعه، می‌توانند توطئه‌های دشمنان در فضای مجازی را خنثی سازند.
 
معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه نیرو‌های انقلابی و دلسوز نظام حضوری منسجم و هدفمند در فضای مجازی داشته باشند، اضافه کرد: از پراکنده کاری در فضای مجازی پرهیز شده و رسانه‌های رسمی و انقلابی، در راستای تولید محتوای مناسب هم افزایی و همکاری بیشتری داشته باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های مهم نظام اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی، گفت: با نگاه ویژه دولت و اقدامات جهادی و شبانه روزی مسئولان استان، امروز شاهد رشد در بسیاری از شاخص‌های توسعه در حوزه‌های مختلف هستیم و رسانه‌ها با انعکاس درست دستاورد‌ها در جامعه امیدآفرینی کنند. 
 
استاندار آذربایجان‌غربی نبود سواد رسانه‌ای را از مشکلات جامعه کنونی عنوان کرده و افزود: ضروری است ابعاد مختلف سواد رسانه‌ای در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود تا نگاه نوجوانان و جوانان به رسانه‌ها و مطالب منتشر شده در آنها عمیق‌تر شود.
 
وی به مشکلات دریاچه ارومیه و روند احیای آن نیز اشاره کرده و یادآور شد: مشکلات دریاچه ارومیه مربوط به سالیان گذشته و بیشتر مربوط به توسعه باغات و مدیریت غیراصولی منابع آبی و کاشت محصولات آب بر در استان است. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار