معاون درمان وزارت بهداشت گفت : تعطیلی بخش‌های بیمارستانی در ایام نوروز ممنوع شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 17 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۲۳ هزار پزشک متخصص به صورت شیفتی آماده به خدمت هستند و در رشته جراحی ، بیهوشی و اورژانس برنامه مقیمی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به ذخیره کافی دارو و تجهیزات پزشکی برای ایام تعطیلات نوروز افزود: هماهنگی‌های لازم برای انتقال بیماران بین بیمارستان‌ها انجام شده و درمان بیماران صعب العلاج همچنان ادامه دارد و این بیماران میتوانند در صورت سفر و نیاز به خدمات درمانی از طریق سامانه‌های راه اندازی شده خدمت بگیرند.
کریمی ادامه داد: به مراکز درمانی ابلاغ شده تا از نظر ذخایر دارو و تجهیزات پزشکی ذخیره مناسبی داشته باشند و تعدادی از مطب‌های هر شهر با هماهنگی نظام پزشکی خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه می‌کنند.دکتر واعظی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان هرگونه تعطیلی بخش های بستری در تعطیلات نوروزی، ممنوع است.
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت هم گفت: متخصصان طب اورژانس، بیهوشی و سایر متخصصان مقیم، در بیمارستان های عمومی دانشگاهی، مطابق برنامه شیفت کاری باید در مرکز باید حضور یابند. همچنین حضور و یا دسترسی سریع به متخصصان سایر رشته ها تخصصی از جمله داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی مورد تاکید است.
دکتر واعظی افزود: بخش اورژانس و همه بخش های ویژه و دیالیز در همه بیمارستان ها باید با تمامی ظرفیت به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه دهند.
وی ادامه داد: دسترسی به خدمات با کیفیت و به هنگام در انجام آزمایش‌های اورژانس در همه آزمایشگاه‌های بیمارستانی و بخش های تصویربرداری بیمارستان های دانشگاهی به صورت شبانه روزی انجام می شود و امکان ارائه این خدمات با هماهنگی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های محلی هر دانشگاه ها به هموطنان صورت می پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار