رئیس کل دادگستری گلستان از انصراف برای اجرای حکم قصاص توسط اولیای دم ۲ پرونده در استان به حرمت شب‌های قدر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳ 05 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، حیدر آسیابی ظهر امروز پنج شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از صفات ارزشمند که در زندگی فردی و اجتماعی انسان نقش مهمی دارد، عفو و گذشت بوده و در دین مبین اسلام و کتاب آسمانی مسلمین «قرآن کریم» به این موارد سفارش شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، اولیای دم ۲ پرونده در گلستان از اجرای حکم قصاص انصراف دادند، ادامه داد: یکی از محکومین به قصاص در سال ۱۳۹۸ به دنبال درگیری بر سر رانندگی، مرگ پدر یک خانواده را رقم زده بود.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه پس از تشکیل پرونده و به درخواست اولیای دم، حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اولیای دم پیش از اجرای حکم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و رضایت دادند.

وی در خصوص پرونده دوم که به حرمت شب‌های قدر به رضایت اولیای دم ختم شد، توضیح داد: محکوم به قصاص جوانی بود که سال ۱۴۰۰ هنگام دعوا، به علت ناتوانی در کنترل خشم، دوست خود را به قتل رسانده بود.

آسیابی با تأکید بر اینکه این پرونده هم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان گلستان، اولیای دم از اجرای قصاص منصرف شدند، تصریح کرد: سال گذشته نیز با تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر و با کمک صلح یاران و ریش سفیدان ۱۲ محکوم به قصاص فرصت زندگی دوباره یافتند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار