کد خبر: ۱۱۶۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴ 12 April 2024

وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اسرائیل را به تحریم برای مجاب کردن این رژیم به ورود کمک‌های انسانی به غزه تهدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، استفان سی‌جورن، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه خواستار اعمال فشار بر رژیم اسرائیل جهت مجاب کردن این رژیم برای مجاز کردن ورود کمک‌های انسانی به غزه شد.

سی‌جورن در مصاحبه با رادیو بین‌المللی فرانسه تصریح کرد: «برای اینکه کمک‌های انسانی از گذرگاه‌ها عبور کننند بایستی اهرام‌های نفوذ داشته باشیم و از اهرم‌های متعددی استفاده کنیم و به سمت تحریم حرکت کنیم.»

وزیر خارجه فرانسه همچنین یادآوری کرد پاریس یکی از کشورهایی بوده که طرح تحریم شهرک‌نشین‌های اسرائیلی به جرم توسل به خشونت را به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه تاکنون بیش از 33 هزار و 200 فلسطینی در اثر حملت وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و بالغ بر دو میلیون و 300 هزار نفر نیز آواره شده اند.

پیش از این همچنین گزارش شده بود کشته شدن سه امدادگر انگلیسی در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کاروان یک نهاد بین‌المللی حقوق بشری در غزه، فشار افکار عمومی علیه دولت لندن را برای تحریم تسلیحاتی این رژیم، به‌عنوان پاسخ به جنایت صورت گرفته افزایش داده است.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، تصریح کرد که مردم بریتانیا از کشت‌وکشتار در غزه شوکه و «از کشته شدن قهرمانان شجاع این کشور که برای نیازمندان غذا می‌بردند، وحشت زده شده‌اند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار