استاندار سمنان مدیریت تنش‌های آبی را از اولویت‌های کاری این استان در سال جدید دانست و گفت: استان سمنان با خشکسالی و تنش آبی مواجه است. امسال با تشکیل ستاد تنش آبی، مدیریت این امر در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸ 09 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز (۲۱ فروردین ماه) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سالن جلسات غدیر استانداری، بیان کرد: آموزش آبداران به‌ویژه در روستا‌های استان به‌دلیل جلوگیری از هدر رفتن آب در شبکه آبرسانی و مخازن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها به هیچ عنوان حق استفاده از آب شرب را برای فضای سبز ندارند و ضرورت دارد نسبت به جداسازی آب غیر شرب برای نگهداری فضای سبز اقدام کنند.

هاشمی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی درباره تبیین اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب بین مردم از طریق ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و فضای مجازی، بسیار اهمیت دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: جلوگیری از توسعه اراضی زیر کشت، استفاده از محصولات کم‌آب‌بر، توسعه گلخانه‌ای در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب، اصلاح شبکه آبرسانی و استفاده از سیستم نوین آبیاری از جمله اقداماتی است که باید در راستای مدیریت بحث مصرف بهینه آب در دستور کار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با استفاده از پتانسیل دهیاران و شورا‌های اسلامی روستاها، نظارت و بازرسی‌ها در این حوزه تقویت شده است و باید جلوگیری از انشعابات غیرمجاز به‌صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

استاندار سمنان افزود: باید از ظرفیت قرارگاه محرومیت‌زدایی به‌ویژه برای آبرسانی و تامین آب شرب در روستا‌ها و مناطق محروم و کم‌برخوردار استان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار