رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد این استان با ۴۹۸۰ میلیارد ریال بدهی، امسال آزاد شدند.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ 13 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام والمسلمین جزایی افزود: ۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد این استان با ۴۹۸۰ میلیارد ریال بدهی، امسال آزاد شدند کهاز این تعداد ۱۶ نفر، زن هستند. از این میزان بدهی، ۸۵۰ میلیارد ریال را شکات بخشیدند و گذشت کردند، ۱۰۰ میلیارد ریال آورده خود محکومان بوده، ۳۷۷۰ میلیارد ریال با کمک دستگاه قضا و صدور رای اعسار توسط قضات، ۱۵۰ میلیارد ریال کمک بانک‌ها و ۹۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه استان است.

وی اظهار داشت: برخی زندانیان با محکومیت مالی، کسانی هستند که تولیدکننده و فعال اقتصادی هستند اما به علت تلاطم ها، نوسانات اقتصادی و ناخواسته در زندان به سر می‌برند.

 

 حجت الاسلام جزایی همچنین گفت: تلاش دستگاه عدالیه این است تا آمار زندانیان کاهش یابد و تدبیر، برنامه ریزی و سیاست قوه قضائیه براین مهم قرار دارد.

 وی بیان کرد: هدف این است تا زندانی جرایم غیرعمد و محکوم مالی در زندان نباشد و برای رسیدن به این مسئله باید با استفاده از ظرفیت صلح یاران، رضایت شکات را گرفت و با کمک‌های نیکوکاران، مقدمات آزادی زندانیان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: بخشی از زندانیان محکومان مالی هستند که شامل محکومین به پرداخت مهریه و دیه بر اثر تصادفات رانندگی هستند که مجرم نیستند بلکه به دلایلی گرفتار زندان شده‌اند.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۲۳۳ زندانی، سال گذشته با کمک خیران در این استان توسط نیکوکاران خیران آزاد شدند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار