مدير كل تعاون روستايي استان با اشاره به خريد بيش از 67 هزار تن انواع محصولات كشاورزي و دامی تولیدی استان توسط شبکه تعاون روستایی و كشاورزي در شش ماهه نخست امسال، از رشد 82 درصدي آن در مقايسه با مدت مشابه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 25 October 2015

به گزارش تابناک یزد،"علي جهازي" در اين رابطه تصريح كرد: شبكه تعاوني‎‎هاي روستايي و كشاورزي با هدف حمایت از کشاورزان، کاهش نقش دلالان، کاستن فاصله تولید تا مصرف، انتقال ارزش افزوده محصولات کشاورزی به کشاورزان، واقعی شدن قیمت‌ها، افزایش انتفاع بهره‌برداران بخش کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید همه ساله اقدام به خريد محصولات كشاورزي از كشاورزان مي‌كند.

وي افزود: شبکه تعاون روستایی و كشاورزي استان یزد در شش ماهه نخست سال جاري مقدار 67 هزار و 325 تن انواع محصولات كشاورزي و دامی تولیدی استان را خريداري كرده كه شاخص‌ترین این محصولات شامل 26 هزار و 478 تن محصولات لبنی، يك هزار و 980 تن مرغ، 9 هزار و 527 تن جو، 11 هزار و693  تن انواع ذرت، سه هزار و 968 تن سویا، يك هزار و 988 تن  خيار سبز و هشت هزار و 393 تن سبوس است.

مدیر كل تعاون روستایی استان خاطرنشان كرد: شبکه تعاون روستایی و كشاورزي استان در سال جاري مقدار  9 هزار و 679 تن گندم را نيز به صورت تضميني از كشاورزان منطقه خريداري كرد.

به گفته وي، از ابتداي سال جاري تا پايان شهريور ماه بيش از 600 تن انواع محصولات كشاورزي هم در غرفه‌هاي دائمي و موقت شبكه تعاون روستايي و كشاورزي استان عرضه شد.

جهازي در اين خصوص اظهار كرد: شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی و کشاورزی به عنوان مهمترین متولی تأمین اغلب نیازمندی‌های اساسی روستاها در کشور با نیم قرن تجربه به عنوان حلقه اتصال تولید به بازار مصرف، گام مؤثری را در شکوفایی اقتصاد روستاها بر می‌دارد.

وي ادامه داد: از نمودهای تاثیر مثبت تشکل‌ها و تعاوني‌های روستایی، ایجاد غرفه‌های دائم و موقت عرضه محصولات در جهت کاهش فاصله عرضه محصول از تولید به دست مصرف کننده، حذف واسطه‌ها و افراد سود‌جو است.

جهازي اعلام كرد: شبكه تعاون روستايي و كشاورزي استان با 101 شرکت تعاونی و اتحادیه و با بيش از 107 هزار نفر عضو از طریق 99 غرفه دائم در سطح استان، طي شش ماهه نخست سال جاري مقدار 637 تن انواع محصولات كشاورزي را به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان عرضه كرده است.

مدير كل تعاون روستايي استان همچنین به حضور فعال شبکه تعاون روستایی استان در سطح نمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در اين مدت شبكه تعاون روستايي استان نسبت به ايجاد، راه‌اندازي يا مشاركت در سه مركز عرضه موقت در قالب نمایشگاه‌هاي عرضه مستقیم محصولات کشاورزي اقدام كرده است.

وي در ادامه نيز از برگزاری 14 عنوان دوره آموزشی ویژه اعضا، اركان و كاركنان اتحاديه‌ها، شركت‌هاي تعاوني روستايي، كشاورزي، زنان، توليد و نظام‌هاي صنفي كارهاي كشاورزي استان یزد در نيمه اول امسال خبر داد  و گفت: در راستای ارتقاء سطح آگاهی‏های عمومی و تخصصی اعضای شبکه تعاون روستایی و كشاورزي در اين مدت بیش از 600 نفر با شركت در اين دوره‌ها مهارت‌های آموزشی نظیر مهارت‌هاي بدو خدمت، نحوه کار با نرم‌افزار مالی سیترا، آسيب‌شناسي مسايل و مشكلات بهره‌برداران بخش كشاورزي، آشنایی با قوانین بیمه و آشنایی با نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تغذيه انواع دام را کسب كردند.

جهازی در پايان با تاكيد بر اين كه آموزش از زيرساخت‌هاي اصلي در توانمند‌سازي نيروهاي انساني به شمار مي‌رود، اظهار كرد: در زمینه آموزش کارکنان سازمان تعاون روستایی استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 8 عنوان دوره آموزشی با موضوعاتی نظیر نحوه حسابرسی تشکل‌ها، مديريت رفتار سازماني، آسيب‌شناسي نظام‌هاي صنفي كارهاي كشاورزي، ارتباطات رسانه‌اي به صورت حضوری و مجازی ویژه کارکنان سازمان برگزار شده که در مجموع 29 نفر روز، آموزش کارکنان صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار