معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: لیموی رقم پرشین لایم جایگزین لیموترش بومی استان هرمزگان می شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 25 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدعلی طهماسبی در حاشیه بازدید از باغات منطقه سیاهو در هرمزگان گفت: با توجه به بیماری جاروی جادوگر،رقم پرشین لایم جایگزین لیمو ترش بومی هرمزگان می شود.
 
وی عنوان کرد: در برنامه امسال کشت ۳۰ هزار نهال لیمو پرشین لایم در  دستور کار قرار دارد که تا کنون ۱۰ هزار اصله آن تولید شده است. مقاوم بودن رقم پرشین لایم در مقابل بیماری جاروی جادوگر و بازار پسندی آن برای صادرات از مزایای این محصول است.
 
طهماسبی در مورد راهکار برون رفت صنعت خرما از مشکلات بیان داشت: یکی از نیازهای اساسی نخلستان های کشور و هرمزگان،ایجادو صنایع بسته بندی  زیرساخت های لازم برای صنایع تبدیلی است.
 
وی افزود: خرما و فرآورده های آن مظلوم واقع شده است و باید با ایجاد زیرساخت ها و صنایع تبدیلی، زمینه صادرات این محصول بیش از پیش فراهم شود.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۲ میلیارد تن انواع میوه و خشکبار به کشورهای مختلف صادر شده است،تصریح کرد: گردو، زعفران، انجیر و گیاهان دارویی از مهمترین محصولات صادر شده است.
 
طهماسبی در پایان گفت: افزایش تولید نشای سبزی و صیفی و توسعه کشت سبزی و صیفی در فضاهای متراکم و گلخانه ای از دیگر برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار