رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: طی سال‌های اخیر، واردات فیروزه آمریکایی به کشور یک تهدید جدی برای فیروزه نیشابور محسوب شده و اگر این وضعیت مدیریت نشود، عرضه فیروزه نیشابور با مشکل مواجه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 27 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمداسماعیل اعتمادی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه فیروزه‌ها به انواع سبز و آبی تقسیم می‌شوند، در آینده‌ای نزدیک، واحدی برای سنجش عیار فیروزه در نیشابور راه‌اندازی می‌شود تا عیار فیروزه نیشابور از حالت سلیقه‌ای بیرون بیاید و مشتری در انتخاب فیروزه اصل شک و تردیدی نداشته باشد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر، واردات فیروزه آمریکایی به کشور یک تهدید جدی برای فیروزه نیشابور محسوب شده و اگر این وضعیت مدیریت نشود، عرضه فیروزه نیشابور با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور از ثبت 400 آثار تاریخی نیشابور خبر داد و گفت: نیشابور پس از مشهد دارای بیشترین آثار ثبتی و بناهای تاریخی و بیشترین تعداد بازدیدکننده در استان است که 115 اثر آن در فهرست آثار ملی میراث کشور به ثبت رسیده است.

اعتمادی مهم‌ترین مشکل شهرستان نیشابور در بحث گردشگری را مسئله اقامت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تنها چهار مهمان‌پذیر با ظرفیت 180 تخت در نیشابور وجود دارد که البته با بهره‌برداری از هتل‌های در دست ساخت، شاید این کمبود تا حدودی برطرف شود.

اعتمادی درباره میزان پیشرفت هتل‌های نیشابور گفت: هتل امیران با 47 درصد پیشرفت و هتل مهندس چوپانکاره با 17 درصد پیشرفت در حال ساخت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار