کارشناس ارشد واحد تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو ایلام گفت: مکالمه طولانی با تلفن همراه برای سلامتی انسان مضر است بنابراین سعی کنیم کمتر از این وسیله در طول روز استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 27 October 2015
کارشناس ارشد واحد تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو ایلام گفت: مکالمه طولانی با تلفن همراه برای سلامتی انسان مضر است بنابراین سعی کنیم کمتر از این وسیله در طول روز استفاده کنیم.
به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، موسی مرادی اظهار کرد: بسیاری از افراد در مورد تاثیر سو امواج رادیوفرکانسی (RF) و نقش آنها در بروز سرطان و دیگر مخاطرات جدی آن، آگاهی کافی ندارند.
وی ادامه داد: شواهد علمی حاکیست که هر سرطانی به امواج تلفن همراه مرتبط نیست و ممکن است سایر عوامل نیز در بروز آن دخیل باشند.
مرادی افزود: اکثر اپراتورهای تلفن همراه از امواج رادیوفرکانسی در محدوده 3 kHz تا 3000 GHz استفاده می کنند که برای سلامت افراد مضر است.
وی گفت: در 15 سال اخیر مطالعات علمی زیادی بر روی تاثیرات رادیوبیولوژیکی امواج RF انجام شده و اکثر آنها عدم وجود رابطه ای خاص بین پرتوگیری RF ناشی از تلفن همراه و مخاطرات آن روی بدن گزارش داده اند.
مرادی تاکید کرد: البته در صورت مواجه طولانی مدت با این امواج، دمای بدن مخصوصا در نواحی سر و گردن که آستانه دوز پایینی دارند، بالا رفته و احتمال آسیب بالا می رود.
وی ادامه داد: تلفن های همراه حتی هنگامی که در حالت آماده بکار قرار گیرند موج RF ساطع می کنند.
وی افزود: به منظور کاهش اثرات احتمالی در مواجه با امواج RF، محققین همواره توصیه می کنند که هنگام استفاده از تلفن همراه فاکتورهای مدت زمان استفاده، محل نگهداری و روش استفاده در نظر گرفته شوند.
مرادی یادآور شد: محققین توصیه می کنند بدلیل احتمال جهش ژنی و آسیب جنسی به سلول های جنسی مردان و جلوگیری از ناباروری، تلفن همراه به دور از ناحیه کمر قرار گیرد.
وی افزود: تحقیقات نشان می دهد کسانی که بطور میانگین بیش 50 دقیقه در روز با تلفن همراه صحبت می کنند بدلیل سوختن گلوکز بیشتر در آن سمت مغز که در مواجه با اشعه است احتمال بروز فراموشی زودرس و یا سایر آسیب های گرمایی وجود دارد.
مرادی تاکید کرد: بنابراین هنگام عدم استفاده طولانی مدت از تلفن همراه بهتر است دستگاه خاموش یا حتی الامکان در وضعیت بدون آنتن قرار گیرد و نیز هنگام استفاده، از نواحی آسیب پذیر مانند چشم، سر و گردن دور نگه داشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار