بسته خبری
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگروه صلح و دوستی نداجا که به کشورهای روسیه و آذربایجان اعزام شده بود، امروز به مرز کشور بازمی‌گردد/خودرو سمند موجب مرگ عابر ۸۱ ساله در قزوین شد/مدیران اجازه بهره برداری سیاسی و انتخاباتی از دستگاه خود را ندهند/بنای دین بر این است که ما هرگز با دشمن بیعت نکنیم
کد خبر: ۱۱۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 28 October 2015
ناوگان صلح و دوستی نداجا به مرز های کشور بازمیگردد
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگروه صلح و دوستی نداجا که به کشورهای روسیه و آذربایجان اعزام شده بود، امروز به مرز کشور بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت ارتقاء دانش و توسعه پژوهش در تمام زمینه‌ها اظهار داشت: امروز نیروی دریایی کشور دستاورد‌های بسیار خوبی را در زمینه‌های مختلف علمی و دفاعی به دست آورده که این دستاوردها می‌تواند با همت و تلاش دانشگاه‌ها و مراکز علمی توسعه همه‌جانبه و مطلوبی پیدا کند.

وی تاکید کرد: از جمله دستاورد‌های نیروی دریایی می‌توان به ناوشکن دماوند، ناوهای موشک‌انداز جوشن و پیکان اشاره کرد، ناوگروه صلح و دوستی نداجا که به کشورهای روسیه و آذربایجان اعزام شده بود، امروز به مرز کشور بازمی‌گردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: امنیت جامعه را می‌توان به عنوان زیرساخت توسعه یک جامعه به شمار آرود، به همین منظور مراکز علمی و دانشگاهی باید برنامه‌ریزی جامعی در راستای تولید علم‌آموزی و پژوهش محوری تدوین کنند.

مرتضی موسی‌خانی نیز در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه آزاد قزوین از ظرفیت‌های بسیار بالای در حوزه تولید علم و دانش روز برخوردار است.

وی با اشاره به این نکته که دانشگاه آزاد قزوین می‌تواند همکاری مطلوبی با نیروی دریایی داشته باشد، تصریح کرد: وجود اساتید برجسته کشوری و همچنین بهره‌مندی از 412 هیئت علمی برجسته کشور سبب شده تا دانشگاه آزاد بتواند همکاری خوبی را با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی داشته باشد.

رئیس دانشگاه استان قزوین با تاکید به این نکته که دانشگاه آزاد قزوین در حال حاضر بیش از 25 هزار دانشجو دارد، عنوان کرد: با توجه به دستاورده‌های دانشگاه آزاد قزوین در چند سال گذشته می‌توان شاهد همکاری موثر این دانشگاه با نیروی دریایی بود.

موسی‌خانی تصریح کرد: از جمله دستاورد‌های دانشگاه آزاد قزوین می‌توان به خودروی پاراک، ربات‌های مین‌یاب، موتورسیکلت برقی و زیردریایی اشاره کرد که توانسته در امور مختلف علمی و توسعه تجهیرات دفاعی موثر واقع شود.
***
خودرو سمند موجب مرگ عابر ۸۱ ساله در قزوین شد

رییس پلیس راه استان قزوین گفت: برخورد یک دستگاه خودرو سمند با عابر ۸۱ ساله در محور قزوین - زنجان، موجب مرگ عابر پیاده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی ناجا، سرهنگ بهرام زینلی در این باره اظهار داشت: به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری سمند با عابر پیاده در لاین جنوبی محور قزوین - زنجان بعد از عوارضی تاکستان، بلافاصله گشت تصادف های یگان پلیس راه به محل حادثه اعزام شدد.

وی ادامه داد: کارشناسان تصادف علت این حادثه رانندگی را نقض ماده ۴ قانون ایمنی راه و راه آهن از سوی عابر پیاده اعلام کردند.

کشف سوخت و کالای قاچاق در قزوین

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین از کشف ۱۲ هزار لیتر سوخت و دو هزار و ۱۱۴ ثوب انواع البسه قاچاق در این استان خبر داد و گفت: پلیس آگاهی استان قزوین با اطلاع از فعالیت فردی در زمینه قاچاق سوخت و توزیع غیرمجاز آن در شهر آبگرم، موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

سرهنگ رضا رضایی افزود: پلیس در اقدامی اطلاعاتی با هماهنگی مقام قضایی و پلیس آگاهی شهرستان ابهر، پس از تعقیب و مراقبت، کامیون حامل سوخت قاچاق را در شهر ابهر متوقف و در بازرسی از آن ۱۲ هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف کرد.

وی با اشاره به تحویل سوخت قاچاق کشف شده به شرکت پخش فرآورده های نفتی، گفت: ماموران انتظامی بخش دشتابی نیز با توقیف یک دستگاه سواری پژو پارس، دو هزار و ۱۱۴ ثوب انواع البسه قاچاق کشف کردند.

به گفته وی، ارزش کالاهای کشف شده ۲۱۰ میلیون ریال است.
***
مدیران اجازه بهره برداری سیاسی و انتخاباتی از دستگاه خود را ندهند
قزوین-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی نباید اجازه بهره برداری سیاسی و انتخاباتی از دستگاه خود را به نامزدها و جریان ها بدهند.
، ایوب رحیمی روز چهارشنبه در سیزدهمین نشست ستاد انتخابات استان قزوین گفت: همه دستگاه ها و مسوولان باید با کمال بی طرفی به وظایف خود در حوزه انتخابات عمل کنند.
وی با بیان اینکه باید شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باشیم تا شاهد شکل گیری یک مجلس مقتدر بود، خاطرنشان کرد: مجلس قوی در سایه برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی شکل می گیرد.
این مسوول هشدار داد: دستگاه هایی که از امکانات و گستردگی زیادی برخوردارند و مردم حضور بیشتری در آنها دارند، بیشتر در معرض بهره برداری های انتخابی قرار دارند.
رحیمی ادامه داد: این دسته از دستگاه ها و ادارات باید حساسیت و نظارت بیشتری بر امکانات و مجموعه های خود داشته باشند تا مورد بهره برداری و سوء استفاده های احتمالی نامزدهای انتخاباتی یا جریان های سیاسی قرار نگیرند. 
رییس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: براساس قانون هیچ کارمندی حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدا یا نامزد انتخاباتی استفاده کند و در صورتی که این اتفاق بیافتد مدیر دستگاه باید در این زمینه پاسخ گو باشد.

وی اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی باید براساس قانون در صورت اعلام نیاز استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها ،نیروی انسانی ،تجهیزات و امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار بدهند و حداکثر همکاری را در این زمینه به عمل بیاورند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: ستاد انتخابات استان و شهرستان ها باید ارزیابی دقیقی از میزان و نحوه تعامل و همکاری دستگا ههای اجرایی در تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت برگزاری انتخابات داشته باشند.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم استان قزوین در انتخابات از گذشته تاکنون مطلوب و در برخی دوره ها از میانگین کشوری بالاتر بوده است، گفت: امیدواریم در این دوره نیز با همکاری همه دستگاهها و جریان های مختلف سیاسی این موضوع محقق خواهد شد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اسفند ماه امسال برگزار می شود.
***
نماینده ولی فقیه در استان قزوین: 
بنای دین بر این است که ما هرگز با دشمن بیعت نکنیم

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بنای دین بر این است که ما هرگز با دشمن بیعت نکنیم و با تمام توان در مقابل آنها ایستادگی کنیم.
به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مدیران و مسئولان استان قزوین که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، بیان کرد: امروز تمام آنچه که از اباعبدالله الحسین (ع) در تاریخ چندماهه حرکت شان از مدینه تا کربلا به ‌دست ما رسیده، عناصر و مایه‌ های پدافند غیرعامل هستند.
وی ادامه داد: با مطالعه و بررسی نهضت کربلا و فرمایشات امام حسین (ع) مایه‌ های عظیمی از آماده‌ سازی جامعه، توانمندسازی و بصیرت بخشی به ‌دست می ‌آید که استفاده از آنها می‌ تواند کشور را در مقابل هرگونه خطری بیمه کند.
امام‌ جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باور وجود تهدید اولین قدم در پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: به عنوان نمونه کمبود آب همواره تهدید جدی به شمار می ‌آید اما مصرف بی ‌رویه بیان‌کننده این مطلب است که هنوز این باور در جامعه ایجاد نشده که کمبود آب یک تهدید است.
وی اعلام کرد: باورسازی تهدیدات دشمن اولین قدمی است که امام حسین (ع) در نهضت کربلا برداشت، امام حسین (ع) در پاسخ به استاندار مدینه که برای بیعت گرفتن از ایشان برای یزید، ابتدا خود را معرفی کرد و سپس یزید را انسانی شراب‌ خوار که فسق و فجور را بدون خجالت انجام می ‌دهد و خون بی ‌گناه را به ناحق می ‌ریزد، معرفی می ‌کند و می ‌فرماید که مثل من با مثل یزید در هر کجای عالم و در هر زمانی بیعت نمی ‌کنم و این مهم بیان ‌کننده دشمن‌شناسی امام است و باید برای همگان اصل قرار گیرد.
آیت الله عابدینی دشمن‌ شناسی را یکی از موضوعات اساسی قرآنی معرفی کرد و افزود: مرحله بعد از دشمن ‌شناسی، اهمیت مقابله با دشمن است و بنای دین بر این است که ما هرگز با دشمن بیعت نکنیم و با تمام توان در مقابل آنها ایستادگی کنیم.
وی تأکید کرد: وجود اراده اصلاح امور در جامعه ضروری است و امام حسین (ع) می ‌فرمایند: من اراده کرده ‌ام که امت جدم را اصلاح کنم؛ ایجاد اراده اصلاح امور در بین اقشار مختلف جامعه یکی از کارهای مهمی است که در پدافند غیرعامل باید دنبال شود.
امام‌ جمعه قزوین امربه‌ معروف و نهی ‌از منکر را چهارمین قدم در پدافند غیرعامل معرفی و خاطرنشان کرد: اگر ما دائم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه تبیین کنیم و در این امر به‌ جا ورود پیدا کنیم، در مسیر اصلاح جامعه حرکت کرده ‌ایم.
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر از عوامل بسیار مؤثری است که آسیب‌ ها را برطرف می ‌کند، توان مقابله مردم با دشمن را افزایش می ‌دهد و جامعه را به معنای واقعی کلمه در همه عرصه ‌ها بسیجی می‌ کند.
آیت الله عابدینی گفت: یکی از مشکلات و کمبودهای اساسی به ویژه در زمان وقوع فتنه‌ ها، دنیاپرستی است و این موضوع ضرورت پدافند غیرعامل را به خوبی نمایان می‌کند؛ فتنه ‌های 88 و فتنه یزید و معاویه نمونه بارز این معناست.
وی با اشاره به گفته‌ های برخی مبنی بر دست دادن امام حسین (ع) با عمربن سعد یادآور شد: برخی عالم نماها برای اینکه دست دادن آقای ظریف با آقای اوباما را توجیه کنند، امام حسین (ع) را متهم می ‌کنند و می‌ گویند ایشان با عمر سعد دست داده ‌اند؛ در حالی ‌که در میان عرب ‌ها دست دادن به معنای بیعت است و معنای ویژه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار