بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹ 01 November 2015
تئاتر ۲۰۰ میلیونی صدای رئیس حوزه هنری را هم درآورد

رئیس حوزه هنری استان قم به اجرای یک تئاتر در موضوع دفاع مقدس از سوی شهرداری قم با هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: با ۲۰۰ میلیون تومان می‌شد به فعالیت‌های فرهنگی در قم تکانی داد اما این پول را به یک گروه تئاتر اختصاص دادند و این نشان می‌دهد شهرداری قم در امور فرهنگی نقشه راه و مدیریت صحیح ندارد.

به نقل از مهر، مجدالدین معلمی با اشاره به مشکلاتی که گروه‌های هنری در قم به آن دچار هستند، ابراز داشت: زیرساخت برای انجام امور فرهنگی در قم وجود دارد اما به دلیل ضعف مدیریت استفاده درستی از آن نمی‌شود. تالار شهید آوینی ساخته شد تا به عنوان یک فرهنگسرا استفاده شود اما هیچگاه چنین کاربردی پیدا نکرد و فرهنگسراهایی مانند جوان، نور و کلهری هم در سال‌های اخیر تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: ما برای حمایت از هنرمندان قمی از کسی طلب پول نداریم بلکه انتظار ما این است که شرایطی فراهم شود تا بتوانیم از همین امکانات موجود استفاده کنیم. عده‌ای مدام می‌گویند در قم نمی‌شود کار هنری انجام داد درحالی که این حرف غلطی است. ما در قم مشکلی از بابت برگزاری برنامه‌های هنری نداریم اما باید شرایطی ایجاد شود که بتوانیم از زیرساخت‌های موجود استفاده کنیم.

معلمی با اشاره به اینکه مردم قم نیاز به نفس‌کش‌های فرهنگی دارند ابراز داشت: اینکه یک بلندگو دستمان بگیریم و از حجاب و طلاق و دیگر آسیب‌ها صحبت کنیم، مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید این مسائل را از طریق کار فرهنگی حل کرد.


نسخه قمی ها برای وزیرخارجه سعودی

پس از اظهار نظرهای مختلف و عجیب وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با تشکیل کمیسیون پزشکی، به بررسی بیماری عادل الجبیر پرداختند. 

به نقل از راه دانا، این کمیسیون بیماری عادل الجبیر را سایکوز یا روان پریشی تشخیص داده و پس از نوشتن نسخه وی، داروهای لازم را به نسخه ضمیمه کرده و به سفارت عربستان بردند. 

این دانشجویان با حضور در مقابل سفارت عربستان اقدام به تحویل این بسته شامل نسخه و دارو به این سفارت کردند که مسئولین این سفارت خانه از دریافت این بسته ممانعت کردند.

افراد سایکوتیک اختلال شخصیت نیز دارند. جنون یا سایکوز نوعی قطع ارتباط با واقعیت است، که بطور مشخص شامل هذیان (عقاید نادرست درباره وقایع یا اشخاص) و توهم (دیدن یا شنیدن چیزهایی که وجود خارجی ندارند) می باشد.


مسمومیت یک تن با گاز منواکسید کربن 

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم از مسمومیت خانمی 38 ساله بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن در استان قم خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه این حادثه نخستین مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در قم است گفت: این مورد بر اثر عدم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی در فصل سرما رخ داد.

مهدی فراهانی با بیان اینکه در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی، رساندن اکسیژن به مصدوم و تماس با اورژانس 115 در دستور کار قرار گیرد و همچنین باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام جهت بهبود حال فرد مسموم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مسمومیت ها با گاز منواکسید کربن مربوط به خروج لوله بخاری از محل اصلی است، تصریح کرد: اگر شهروندان در رعایت اصول اولیه کوتاهی کنند، با توجه به پیش بینی کاهش دمای هوا در روزهای آینده ممکن است شاهد افزایش آمار مسمومیت ها باشیم.


بی احترامی مسئولین قمی به یک شخصیت ملی!

میرزا حسن رشدیه در قبرستان نو مدفون است که متاسفانه مزار وی هیچ نام و نشانی ندارد.

به نقل از ثامن، رشدیه برای پیشرفت مدارس و دانش آموزان تلاش بسیاری کرد حتی از جان و مال خود هم فروگزار نکرد تا فرزندان ایران هم بتوانند به مدارس نوین رفته و در علم پیشرفت کنند. این شایسته نیست فردی این چنین تلاش کرد تا به مردم کشورش خدمت کند چنین سنگ مزاری داشته باشد.

این قبرستان میزبان مشاهیر ،علما و بزرگان زیادی است که اگر فقط یکی از این بزرگان در شهر دیگری بود به قطب گردشگری و زیارتی تبدیل می شد.




ورود موتور سیکلت‌ به مرکزشهر ممنوع

رئیس اداره کنترل ترافیکی شهرداری قم اعلام کرد:در طرح جدید به منظور ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر قم، عبور و مرور موتور سیکلت‌ها به زودی در هسته مرکزی شهر ممنوع خواهد شد. ساماندهی وضعیت موتور سیکلت‌ ها از اطراف حرم مطهر آغاز شده و با قرار دادن داربست‌هایی مانع از حضور موتور سیکلت‌ها در اطراف حرم می شویم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا میرزایی با اعلام این خبر گفت: بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم تردد دارند که معضلات زیادی را در خیابان‌ها و معابر برای خود و دیگران به وجود می آورند. حجم بالای تردد موتور سیکلت‌ها در محورهای درون شهری بسیاری از تصادفات را رقم می زند که در این عرصه ساماندهی موتورسواران یکی از راهکارهای مهم در جهت کاهش تخلفات ترافیکی و افزایش ایمنی شهروندان است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم نیز اعلام کرد: روزانه بیش از ۴۰ تصادف موتورسیکلت در استان قم بوقوع می‌پیوندد و بیش از ۸۰ درصد از تصادفات این استان مربوط به موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده است.


زنگ خطر پدافند غیرعامل برای رسانه های قم 

مدیرمسئول روزنامه 19 دی قم قرار گرفتن دفتر اکثر رسانه های قم در بافت فرسوده را یک نکته مهم دانست و گفت: واقع شدن دفتر اکثر جراید محلی و دفترهای خبرگزاری ها دربافت های فرسوده قم باعث شده است که در زمان های بحران احتمالی، خود آن ها نیز دچار بحران شوند و نتوانند به رسالت اطلاع رسانی به موقع خود عمل کنند. 

به نقل از ایرنا، مرتضی داستانی در میزگردی با عنوان اهمیت نقش رسانه ها درپدافند غیرعامل و لزوم توجه به آنها، ابراز داشت: رسانه های ما در شرایط آفند هم با مشکل دچار هستند چه این که بخواهند در بحث پدافند فعال باشند.

وی استیجاری بودن دفترهای رسانه های قم را مورد اشاره قرار داد و افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی، جراید محلی و دفترهای نمایندگی خبرگزاری های سراسری به طور معمول سعی می کنند ارزان ترین مکان را اجاره کنند و از این رو آن ها در تجهیزات، فضا و تفکر در دوره آفندی نیز با مشکل مواجه هستند، ضمن این که در مسئولان استان اراده ای در توجه به رسانه ها برای حل مشکلات آن ها را شاهد نیستیم.

این پیشکسوت حوزه رسانه افزود: نوع نگاه و کمک به رسانه ها در استان قم ضعیف است و بحث مکان دفترهای رسانه ها در قم نیز بحث تازه ای نیست و نزدیک به 10 سال پیش در کمیته ای تحت عنوان مدیریت بحران مشکلات آن ها دنبال شد اما بعد از 10 جلسه تصمیم هایی گرفته شد که تنها به بایگانی رفت. تا مشکلی بزرگی برای رسانه ها پیش نیاید باز هم شاهد به فراموشی سپرده شدن بحث پدافند غیرعامل در رسانه ها خواهیم بود.


کشف محموله بزرگ قاچاق 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف محموله بزرگ قاچاق لاستیک خودرو به ارزش یک میلیارد ریال در استان قم خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمد کرمی گفت :‌ ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با کنترل خودروهای عبوری در محور قدیم قم ـ تهران به یک دستگاه خودرو تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند که با استعلام از سامانه گمرک و مغایرت اسناد و بازرسی صورت گرفته از خودرو ،238 حلقه لاستیک کامیون کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم ارزش محموله قاچاق را بیش از یک میلیارد ریال اعلام کرد.


قم در تصرف وانت‌بارهای میوه‌فروش!

ساماندهی میوه‌فروشان سیار در قم، تکه کلامی است که این روزها هم در جلسات شورای اسلامی شهر و هم در جلساتی که با حضور مسئولان شهری برگزار می‌شود، بسیار شنیده شده و هر از گاهی نیز برخوردهای مقطعی جهت ساماندهی این وانت‌بارها، صورت گرفته است، اما گویا هنوز راهکار اساسی برای آن پیدا نشده است.

به نقل از  کریمه، چرا که اگر این روزها در خیابان‌های اصلی شهر قم قدم بگذارید، وانت‌بارهایی را مشاهده می‌کنید که در حال فروش انواع و اقسام کالاها هستند، از فروش میوه گرفته تا تابلو فرش و ده‌ها کالای دیگر که از سوی وانت‌بارها برای فروش در کنار خیابان‌های اصلی قم عرضه می‌شود. که متأسفانه این عرضه کالای مستقیم تبعات بسیاری برای برخی از شهروندان دارد، زیرا معمولاً این خرید و فروش‌ها در معابر اصلی شهر صورت می‌گیرد و توقف خود وانت‌بارها و یا خریدارانی که برای چند دقیقه با خودرو در مسیر توقف می‌کنند ترافیک بسیار سنگینی را در پی دارد و عملاً وقت بسیاری از شهروندان قم در این ترافیک‌های ممتد و خسته‌کننده تباه می‌شود.

همچنین ساماندهی نشدن این وانت‌بارها باعث شده است تا این فروشندگان بدون مجوز در پاره‌ای اوقات در لاین سبقت توقف کرده و به طبع آن خریداران نیز در وسط جاده توقف می‌کنند و این موضوع باعث پیامدهای ناگوار در مسیر جاده‌ها می‌شود. حتی گاهی هم همین ترافیک موجب شده است تا برخی از نیروهای امدادی مانند خودروهای اورژانس و یا خودروی آتش‌نشانی به موقع در محل حاضر نشوند و جان چندین انسان در خطر جدی قرار گیرد.

از این رو در حالی که این وانت‌بارها در برخی خیابان‌های اصلی شهر، مشکلاتی از جمله ترافیک در ساعت‌های خاص ایجاد می‌کنند، اما مردم هنوز این علاقه‌مندی را دارند که از آن‌ها خرید کنند و این مسئله باعث شده که فعالیت‌های کاری آنان نیز گسترش یابد!


هشدار به زائران کربلا در اربعین

مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: خروج زائران اربعین حسینی(ع) از مرز مهران به کربلای معلی بدون گذرنامه امکان ندارد و همراه داشتن گذرنامه در این ایام الزامی است.

به نقل از مهر، اکبر رضایی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه اربعین حسینی(ع) که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: دو هفته قبل از اربعین، اعزام رسمی به کربلا از سوی سازمان حج و زیارت انجام نمی‌شود. 

وی افزود: در سال گذشته برای انتقال زائران از قم به سوی مرز مهران با مشکل مواجه بودیم و به دلیل نبود نظارت بر قیمت‌ها مسافران نرخ‌های زیادی را پرداخت کردند و لازم است با برنامه‌‌ریزی از تکرار این عمل جلوگیری کرد. نیاز است دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل، اتوبوس‌هایی را برای جابه‌جایی مسافران در قم داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: خروج زائران از مرز مهران به کربلا بدون گذرنامه امکان ندارد و همراه داشتن گذرنامه در ایام منتهی به اربعین الزامی است. نیاز است صدور گذرنامه زائران آسان شود و تسهیلات این امر فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار