مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: رئیس‌جمهور در سفر اخیر که به مازندران داشتند قول مساعد دادند که از خسارت‌دیدگان حمایت لازم را داشته باشند و ما نیز منتظر هستیم.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 01 November 2015
محمدرضا شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه بارش تگرگ اخیر به بخشی از محصولات مرکبات شهرهای جویبار، ساری و میاندورود خسارت وارد کرد، اظهار کرد: البته خسارت وارد شده شاید در مجموع تولیدات استان تاثیر زیادی نداشته باشد ولی برخی از باغداران صددرصد خسارت دیدند.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور در سفر اخیر که به مازندران داشتند قول مساعد دادند که از خسارت‌دیدگان حمایت لازم را داشته باشند و ما نیز منتظر هستیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه مرکبات میوه زمستانه است بارندگی‌ها هیچ ضرری برای این محصول ندارد بلکه مفید است، افزود: سرمای سخت به این محصول خسارت وارد می‌کند که عمده مرکبات استان قبل از سرمای سخت از سر درخت برداشت می‌شود.

شعبانی یادآور شد: با توجه به اینکه امسال با افزایش تولید مواجه هستیم که باید تصمیماتی گرفته شود تا موجب ضرر و زیان به باغداران نشود.

وی با تاکید بر تصمیم‌گیری در زمینه توسعه صادرات مرکبات مازندران، افزود: در این راستا مشوق‌هایی برای صادرکنندگان درنظر گرفته شود که این مهم در تنظیم بازار موثر است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در پایان گفت: ذخیره‌سازی مرکبات در ایام پایانی سال با توجه به دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی باید انجام شود.

انتهای پیام/
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار