مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: ضرورت ساخت مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان چالوس با توجه به ظرفیت فرهنگی در این شهرستان از سال‌ها قبل احساس می‌شد.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 02 November 2015
به گزارش تابناک مازندران ، احد جاودانی بعد از ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که در سالن شهید آوینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از 20 سال قبل در شهرستان چالوس مشکل تهیه زمین یکی از دغدغه‌های اصحاب فرهنگ و هنر بود که باوجود تخصیص اعتبارات در این حوزه همچنان ساخت این پروژه ابتر ماند.

وی با بیان اینکه طلسم 20 ساله فقدان مجتمع فرهنگی و هنری در این شهرستان شکسته شد تصریح کرد: با هم‌فکری و کمک مسئولان شهرستانی سرانجام کار تهیه زمین برای اجرای این پروژه انجام شد که در مرحله واگذاری و انتقال سند بوده و در صورت تایید در آینده‌ای نزدیک شاهد کلنگ‌زنی آن خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر اینکه شهرستان چالوس خاستگاه علویان بوده و افتخار این را دارد که نخستین حکومت شیعی بعد از حکومت امام علی(ع) در این منطقه شکل گرفت، اظهار کرد: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی زمینه‌ساز توسعه فرهنگ و هنر است که باید توجه ویژه‌ای در این زمینه صورت پذیرد.

وی رصد کردن مشکلات فرهنگی را از شرق تا غرب استان مازندران از جمله کارهای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران خواند و یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده در شهرستان کلاردشت نیز توفیق تهیه 2 هزار و 500 مترمربع زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری را داشتیم.

جاودانی با تاکید بر اینکه نداشتن سالن آمفی‌تئاتر و مجتمع فرهنگی نباید مانع اجرای کار شود، متذکر شد: با توجه به اینکه اصحاب فرهنگ و هنر با مطالبات عموم مردم سر و کار دارند و به عنوان گروه‌های تاثیرگذار در جامعه محسوب می‌شوند،بنابراین باید در همه حال احساسات و مشکلات مردم را لمس کرده و به آن پاسخ مثبت بدهند.

این مسئول با گله‌مندی از عدم توجه کافی در زمینه تخصیص اعتبارات بودجه به بخش فرهنگ و هنر گفت: وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد توجه به موضوع فرهنگ و هنر و اینکه فرهنگ زیربنا است، اما بودجه ناچیزی به بخش فرهنگی اختصاص می‌دهند که رضایت‌بخش نیست.

وی خود فراموشی فرهنگی و تعدد مراکز فرهنگی را از مهم‌ترین مشکلات این حوزه خواند و افزود: با وجود سیاست‌های فرهنگی مشخص شده برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شورای اسلامی بودجه ناچیزی را به این بخش اختصاص می‌دهد.

جاودانی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد وقتی در بخش فرهنگ کمبود و نارسایی‌هایی ایجاد شود تمام نگاه‌ها به سمت فرهنگ و ارشاد می‌رود، خاطر‌نشان کرد: اگر چه براساس سیاست‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی توسعه فرهنگ و هنر است اما امکانات لازم برای اجرای موازین و اختیارات به این بخش بسیار ناچیز است و در نتیجه اجرای فعالیت‌ها با مشکل روبرو می‌شود.

وی در پایان با آسیب‌شناسی به حوزه فرهنگی گفت: در نظر گرفتن ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر، توجه به مطالبات مردم و آرمان‌ها و ایده‌های ما از جمله اصولی است که در صورت توجه ویژه سبب می‌شود تا در زمینه رخدادهای فرهنگی بتوانیم تاثیر‌گذاری خوبی از خویش برجای بگذاریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار