نخستین هنرستان علوم و فنون دریایی شهید دریادار پایندُر هرمزگان در بندرعباس و با حضور منصور آرامی نماینده مردم این شهر در خانه ملت و رئیس کمیته بندری و دریایی مجلس به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۲۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 05 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، اولین هنرستان علوم و فنون دریایی در استان هرمزگان به همت یک خیر نیکوکار و با حضور مسئولین در بندرعباس به بهره برداری رسید.

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در این مراسم با اشاره به ظرفیت های اقتصادی کشورمان در حوزه دریا، اظهار کرد: توجه به پایه های علوم دریایی از جمله موضوعات مهم و باارزشی است که می تواند میزان بهره برداری ما از دریا را دوچندان کند و لذا ایجاد این هنرستان گام مهمی است که بتوان نیروهای مورد نیاز برای توسعه در این بخش را از سنین نوجوانی مهیای وظایف سنگین در آینده کرد.

رئیس کمیته بندری و دریایی مجلس افزود: استان هرمزگان با ساحل گسترده و جزایر استراتژیک خود می تواند نقش پررنگ تری در اقتصاد ملی داشته باشد و انجام اقداماتی از این دست بدون شک در آینده زمینه ساز رشد و پیشرفت کشورمان خواهد بود.

آرامی به موضوع سرمایه گذاری در زمینه فعالیت دریایی در کشورمان اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاری از بخش آموزش آغاز می شود و تا بهره برداری از این ظرفیت های دریایی در حوزه های مختلف بخصوص فعالیت های حمل و نقل دریایی و فعالیت های بندری تداوم می یاید و بنابراین باید شرایطی را مهیا کرد که سرمایه گذاری در این بخش تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیر در مراسم بهره برداری از این فضای آموزشی گفت: هزینه ساخت این هنرستان خیرساز که به همت خیر محمدرضا قائم مقامی بنا شده ، بیش از 23 میلیارد ریال است.

علی کرمپور افزود: هنرستان علوم و فنون دریایی هرمزگان دارای دو هزار مترمربع زیر بنا و هفت هزار و 500 مترمربع مساحت است که در سه طبقه و 12 کلاس آموزشی ساخته شده است.

وی بیان داشت: در این هنرستان سه رشته رشته ناوبری ، مخابرات و مکانیک موتورهای دریایی تدریس می شود که مورد نیاز بنادر کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارکرد: همچنین در این روز عملیات ساخت سه کارگاه آموزشی به مساحت بیش از یکهزار و200مترمربع و با اعتبار 18 میلیارد ریال و یک سالن ورزشی چند منظوره با مساحت بیش از 600 مترمربع در فضای هنرستان علوم وفنون دریایی آغاز شد.

محمدرضا قائم مقامی از خیران مدرسه ساز کشور و رئیس انجمن پایانه داران بنادر ایران نیز با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه دریا، اظهار کرد: این مجموعه آموزشی قادر است تا نیروی جوان مورد نیاز برای توسعه فعالیت ها در بخش دریایی را تربیت کند تا این سرمایه های انسانی بتوانند در آینده کشور نقش مهمی ایفا کنند.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی تاکنون درحوزه اقتصاد دریا و دریانوردی نگاه مطلوبی در دولت و مجلس صورت نگرفته است در صورتی که درآمد منابع دریا چند برابر درآمد منابع خشکی است.

این خیر مدرسه ساز، با اشاره به اینکه این نخستین گام در تولید علم، ارتقای سطح آموزشی و پرورش نیروهای بومی است ، بیان داشت: با همراهی وهمگامی دولت ، مجلس و بخش خصوصی می توان شاهد هرچه بیشتر توسعه دریانوردی و پویایی اقتصاد دریایی بود که منافع زیادی به این منطقه و کشور خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار