معاون صنایع دستی استان بوشهر گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها دوست‌داران صنایع دستی در شهرستان‌های جم، عسلویه، کنگان، دشتستان و تنگستان و دیلم تحت پوشش آموزش رایگان قرارگرفته‌اند.
کد خبر: ۱۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸ 11 March 2015
تابناک بوشهر - معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر در حوزه تولید صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های مهمی است، تفاهم‌نامه‌های توسعه فعالیت‌های صنایع دستی با دستگاه‌های مختلف در استان بوشهر منعقد شد.

امین بینش پژوه ظهر امروز در مراسم آغاز به‌کار برنامه‌های آموزشی صنایع دستی در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه‌های گوناگون دارای ظرفیت مهمی در تولید صنایع دستی دارد که برای این مهم آموزش‌های رایگان توسعه این صنعت در استان بوشهر آغاز شده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید صنعت دستی در حوزه صنایع دریایی گفت: استان ساحلی بوشهر دارای قابلیت‌های مهمی در تولید مصنوعات دریایی دارد که با کمترین سرمایه‌گذاری می‌توان اشتغال در این حوزه فراهم کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر از تولید صنعت دستی در حوزه بافندگی خبرداد و گفت: گبه، گلیم و جاجیم یکی دیگر از تولیدات صنایع دستی این استان است که کارگاه‌های آموزشی نیز در این عرصه فراهم شده است.

بینش‌پژوه با اشاره به صنعت دستی در حوزه حصیری بافی افزود: شاخه‌های درخت خرما یکی از مواد اولیه تولیدات مصنوعات حصیری است که که کارگاه‌های این صنعت در خانه‌های روستایی فراهم است.

وی بیان کرد: اکنون دوره‌های آموزشی صنایع دستی در رشته‌های گلیم بافی، سراجی سنتی، دوخت چرم، معرق چوب، حصیر بافی و گلیم در شهرستانهای جم و بوشهر، کنگان، دشتستان، تنگستان و دیلم برگزار شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی از طرف شرکت‌های که همکاری با اداره کل میراث فرهنگی استان دارند در رشته‌های صنایع دستی دریایی، معرق‌، حصیر بافی، گلیم و سراجی سنتی در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر برگزار شده است.

  بینش پژوه خاطرنشان کرد:‌ برگزاری دوره‌های آموزش رایگان برای مدد جویان کمیته امداد پیرو تفاهم نامه‌ای است که با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده برگزار شده است.

وی به اهمیت این تفاهم نامه‌ها اشاره کرد و گفت‌: تفاهم نامه‌های همکاری به منظور گسترش روابط فرهنگی ادارات و سازمان‌ها و اشاعه صنایع‌دستی است در تمامی شهرستان‌ها در حال اجرا است.

معاون صنایع دستی استان بوشهر گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها دوست‌داران صنایع دستی در شهرستان‌های جم، عسلویه، کنگان، دشتستان و تنگستان و دیلم تحت پوشش آموزش رایگان قرارگرفته‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار