کد خبر: ۱۲۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 10 November 2015
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شفاف‌سازی وضعیت بیماران و پزشکان با اجرای طرح نسخه الکترونیک، گفت: نسخه الکترونیک علاوه بر کنترل بازار دارو از پرداخت هرگونه زیرمیزی به پزشکان جلوگیری خواهد کرد.

حسن تامینی لیچایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص تاثیرات طرح اجرای نسخه الکترونیک، گفت: این طرح که در اکثر کشورهای دنیا اجرایی شده، سبب تشکیل پرونده های الکترونیک و تعریف شناسه و کد برای تمامی افراد می‌شود؛ به طوری که مشخص می‌کند افراد پیش از این چه خدمات پزشکی را دریافت کرده و چه نوع بیماری هایی داشته، درحقیقت وضعیت بیماری و سلامت افراد شفاف سازی می‌شود.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان بسیاری از حیطه های بهداشتی و درمانی نامشخص است، به ویژه در حوزه داروهای وارداتی یا تجهیزات پزشکی سوءاستفاده های بسیاری انجام می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای طرح نسخه الکترونیک افراد از امکانات برابر برخوردار خواهند بود و علاوه بر آن دست سوءاستفاده‌کنندگان و قاچاقچیان دارو و لوازم بهداشتی کوتاه می‌شود.

تأمینی لیچایی ضمن بیان اینکه داروی نیاز بازار تنها از طریق داروهای داخلی تامین نمی‌شود، یادآور شد: قاچاق دارو و نوسانات نرخ دارو منجر به عدم مدیریت بازار دارو شده است، به نحوی که گاه بازار از داروی اشباع شده اما به دلیل نفوذ برخی سودجویان مردم بدان دسترسی ندارند اما با اجرای طرح نسخه الکترونیک بازارد دارو نیز مدیریت و کنترل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم مشکلات حوزه بهداشت و درمان را تنها مختص دارو ندانست و گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی دست سودجویان باز است، همچنین متاسفانه کنترل و نظارت دقیقی بر در بیمارستان‌ها وجود ندارند، از همین رو هنوز نگرانی هایی درخصوص زیرمیزی ها وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمار درست و دقیقی وجود ندارد تا از برطرف شدن زیرمیزی ها که برای آن 6 تا 7 برابر هزینه به حوزه پزشکی تزریق شد، اطلاع دهد اما اجرای طرح نسخه الکترونیک میزان دریافتی و مالیات پزشکان را مشخص خواهد کرد، لذا وضعیت کلی بهداشتی و درمانی و دارویی بیماران و پزشکان شفاف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس سازمان غذا و دارو با تشریح جدیدترین جزئیات نسخه‌های الکترونیکی پزشکان در ۶ شهر کشور اظهار امیدواری کرد که این طرح در یک برنامه ۴ یا ۵ ساله در کل کشور استقرار ‌یابد، وی همچنین از ارزیابی و آنالیز اجرای آزمایشی این طرح تا پایان سال خبر داده است./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار