معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی سواحل استان‌ها، گفت: با تشکیل این کمیته, ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل شمال کشور کاهش یافت.
کد خبر: ۱۲۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 11 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، محمد سعید نژاد امروز در جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر  شمال کشور اظهار داشت: در مدیریت سواحل و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باید یک برنامه جامع و اصولی را اجرا تا امکان سرمایه‌گذاری در این مجموعه ارزشمند به شکل درست و قانونی آن فراهم شود.

وی افزود: باید طرح‌هایی که در توسعه گردشگری سالم موثر هستند و تعرضی به حقوق بیت المال ندارند، اجرا شود.

سعیدنژاد بر استفاده حداکثری از شورای حفظ حقوق بیت المال برای مبارزه با پدیده دریاخواری و ساخت و ساز غیر مجاز تاکید کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا فضای سواحل و دریا باری استفاده عمومی‌تر مهیا شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برخی دست اندازی‌ها در سواحل کشور، بیان داشت: همه دستگاه‌های مسئول باید با توجه به ظرفیت‌های قوانین موجود به شکل جدی در مرحله اجرا و عملیات برای مقابله با پدیده دریاخواری به میدان بیایند.

سعید نژاد، با بیان اینکه هم اکنون هفت کمیته مدیریت و ساماندهی سواحل در استان‌ها به ریاست استانداران فعالیت می‌کند، عنوان کرد: مازندران در تشکیل جلسات و اقدامات تلاش خوبی داشته است.

توقف تجاوز به عرصه‌های طبیعی در مازندران

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران نیز گفت: پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در دستور کار استان قرار دارد و تجاوز به عرصه‌های طبیعی در مازندران متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران با دارا بودن 478 کیلومتر نوار ساحلی دریا و 19 شهر ساحلی، از موقعیت ویژه ای برخوردار است، افزود: در مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز در استان با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضا، کارهای خوبی صورت گرفته و همه اذعان دارند که در این خصوص موفق عمل شده است.

استاندار  مازندران با بیان اینکه اکنون موضوع پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در دستور کار استان قرار دارد، تصریح کرد: تجاوز به عرصه‌های طبیعی در مازندران متوقف شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار