دبیر اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان اردبیل بر تجاری سازی تولید و سایر فعالیت های مرتبط در زمینه گیاهان دارویی در این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲ 11 November 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین وثوقی ایرانی روز چهارشنبه در آیین معارفه مسوول انجمن گیاهان دارویی شاخه استان اردبیل گفت: فعالیت های علمی و پژوهشی از هدف های شکل گیری این انجمن است اما این امر باید در کنار فعالیت های تجاری صورت بگیرد.
وی افزود: فعالیت های بازرگانی باید نقش پررنگی در ادامه فعالیت های انجمن داشته باشد چرا که هم اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته استقبال خوبی از گیاهان دارویی دارویی می شود.
دبیر اتاق بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: باید در این زمینه هدف گذاری های مشخصی انجام شده و رویکرد انجمن کمی متفاوت از فعالیت های صرف پژوهشی باشد و در این زمینه اتاق بازرگانی نیز آمادگی دارد بسترهای لازم را از جمله در بازاریابی و برگزاری نمایشگاه های تخصصی فراهم کند.
او اضافه کرد: استان اردبیل در زمینه تولید گیاهان دارویی شاخص است و باید چنین مجموعه ای پیش تر شکل می گرفت ، ظرفیت های این خطه از نظر تولید گیاهان دارویی باید در سطح ملی و فراملی شناسانده شود.
نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: شکل گیری انجمن گیاهان دارویی می تواند به توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص ، ساماندهی فعالیت ها و آموزش نیروی انسانی در این زمینه کمک کند.
بهروز پورسلیمان افزود: هم اکنون ناهماهنگی آشکاری در طب سنتی به چشم می خورد و وجود مجموعه ای برای ساماندهی فعالیت ها به شدت احساس می شود.
وی بیان کرد: نوآوری های چشم گیری در سال های اخیر در زمینه تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی در استان اردبیل مشاهده شده اما اثرگذاری مناسب این اقدام ها نیازمند برنامه های هدفمند است.
نایب رییس اتاق بازگانی استان اردبیل ادامه داد: تاکنون 450 گونه گیاهان دارویی در این استان شناسایی شده اما شناساندن به جامعه هدف و بهره برداری مناسب از آنها نیازمند مدیریتی منسجم است که امید می رود در قالب این انجمن محقق بشود.
او در ادامه گسترش ، ارتقای علم و فرهنگ طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی را از جمله هدف های تشکیل انجمن گیاهان دارویی در استان اردبیل عنوان کرد.
رسول نیکخواه بهرامی در ادامه این جلسه به عنوان دبیر مسوول انجمن گیاهان دارویی شاخه استان اردبیل معرفی شد.
وی که عضو انجمن گیاهان دارویی کشور است در کارنامه خود مسوولیت هایی همچون کمیته فنی تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل ، زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مجری طرح های جمع آوری گیاهان دارویی زمینی در استان اردبیل را دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار