عضو هیات رئیسه مجلس از دکتر نوبخت خواست تا به دستگاههایی که در این استان قرار دارند، دستور داده شود تا حتما سهم 50 درصدی اشتغال نیروهای بومی و ماندگار استان را در فرآیندهای جذب نیرو رعایت کنند.
کد خبر: ۱۲۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 14 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از منابع محلی، محمد آشوری عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم بندرعباس،‌ قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت در نشست شورای برنامه ریزی هرمزگان که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، در سخنانی با اشاره به بازدید هوایی دکتر نوبخت و هیات همراه از مشکلات و مسائل بوجود آمده برای مردم هرمزگان در اثر بارش باران سیلابی و طوفان روزهای اخیر اظهار داشت:‌ تصویری که از مناطق مختلف استان و آسیب های وارده به مردم و زیرساخت های استان مشاهده فرمودید، تصویری گویا از مشکلات، آلام و دردهای مردم است که می دانیم به آنها توجه کافی دارید و تدبیری خواهید داشت تا بتوان بخشی از مشکلات مردم را رفع کرد.
 
وی گفت: در آستانه تدوین بودجه سال 1395 کشور و همین طور برنامه ششم توسعه هستیم و از آن جائیکه بسیاری از مشکلات هرمزگان ناشی از عدم توجه به توسعه پایدار در این منطقه است، انتظار داریم که دولت محترم در زمینه تامین اعتبار لازم برای اجرای پروژه های مختلفی که در استان ما معطل مانده است، تدابیر جدی اندیشیده و به مهار مشکلات کمک قابل توجهی کند.
 
دکتر آشوری بیان داشت: مهم ترین مسئله برای زدودن غبار محرومیت از مناطق جنوبی کشور و بخصوص استان هرمزگان،‌ توجه ریشه ای به طرح آمایش سرزمینی است که در قالب آن بتوان برخی تهدیدات در این مناطق را به فرصت هایی برای پیشرفت و توسعه کشور تبدیل کرد. مهم این است که بتوانیم نقش و نسبت به فرصت ها را شناخته و برای استفاده از آنها گام برداریم.
 
این نماینده مردم هرمزگان در مجلس از دکتر نوبخت به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواست تا با تدارک یک سفر چند روزه به هرمزگان ضمن ارزیابی ظرفیت های بزرگ این استان برای رقابت در منطقه و جهان در زمینه های مختلف از جمله بنادر و دریانوردی،‌ کشتی سازی، گردشگری در جزایر،‌ فرآوری و پالایش نفت،‌ صنایع مادر و کلیدی نظیر فولاد،‌آلومنیوم و نفت و گاز و ... مسئله مهم سرمایه گذاری در این بخش ها و حمایت جدی از آنها برای نقش آفرینی هر چه بهتر از اشتغال و توسعه هرمزگان را مورد توجه دولت قرار دهند.
 
سهم استان از مازاد درآمدهای وصولی پرداخت شود
 
عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اظهارات استاندار هرمزگان در این جلسه مبنی بر ضرورت تخصیص مازاد درآمدهای وصولی در استان برای کمک به توسعه همه جانبه هرمزگان،‌ اظهار داشت: استان هرمزگان استان زرخیزی است و تلاش هایی که در این زمینه از سوی مدیریت عالی استان در جریان است،‌ ستودنی است و ضرورت دارد که با توجه نقش پررنگ هرمزگان در وصول درآمدهای مالیاتی در کشور،‌ بخشی از این درآمدها برابر با قانون به استان اختصاص یابد تا بتوان عدم توسعه یافتگی در نقاط مختلف را جبران کرد.
 
آشوری افزود: هرمزگان ظرفیت هایی دارد که اگر سرمایه گذاری مناسبی در آنها از محل اعتبارات ملی صورت گیرد،‌ سهم ایران از رقابت های منطقه ای بر سر این منابع را افزایش می دهد و می توان از درآمدهای کلان حاصل از این نقش آفرینی ملی برای توسعه و پیشرفت دیگر استان ها نیز استفاده کرد. به معنای دقیق تر هرمزگان قادر است تامین اعتبار مورد نیاز برای توسعه خود، استان های همجوار را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
 
سهم 50 درصدی هرمزگانی ها از اشتغال در استان مطالبه ای از دولت تدبیر و امید است
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دکتر نوبخت خواست تا به دستگاههایی که در این استان قرار دارند، دستور داده شود تا حتما سهم 50 درصدی اشتغال نیروهای بومی و ماندگار استان را در فرآیندهای جذب نیرو رعایت کنند تا از این طریق نرخ بیکاری در استان نیز کاهش یابد.
 
آشوری گفت:‌ تحقق این مطالبه می تواند هدیه ای از ناحیه دولت به مردم این منطقه باشد.
 
این نماینده مردم بندرعباس در بخش پایانی اظهارات خود از تلاش های استاندار هرمزگان و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان نیز تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار