مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: بارندگی های اخیر و وقوع سیل در استان 330 میلیارد ریال به تاسیسات این شرکت خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۲۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 15 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، علی اصغر رضایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشترین خسارت با مبلغ 160 میلیارد ریال به سد جگین وارد شده که موجب تخریب جاده دسترسی، ریزش دایک های اطراف سد، تخریب دریچه تخلیه رسوب و تاسیسات برق سد شده است.

وی افزود: در جریان این سیل به بند انحرافی جگین، رودخانه های تاس بر، جاماش، تلنگ وتریان، جاده دسترسی به سدهای شمیل و نیان، استقلال نیز خسارت وارد شد.

رضایی خاطرنشان کرد: وقوع سیل اگرچه خساراتی را به این شرکت وارد کرد اما موجب ورود حجم قابل توجهی از آب به سدهای استان شد و اندکی شرایط بحرانی آنها را بهبود بخشید.

وی تصریح کرد: با بارندگی های اخیر حدود 23 میلیون مترمکعب آب وارد سد استقلال میناب شد و آب پشت سد به 33 میلیون مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اظهار داشت: از 23 میلیون مترمکعب آب وارد شده به این سد، یک میلیون مترمکعب را برای تغذیه دشت میناب و تخلیه رسوب سد ، خارج کردیم.

رضایی بیان داشت: همچنین این بارندگی ها 12 میلیون مترمکعب آب وارد سد شمیل و نیان کرده و حجم آن به 45 میلیون مترمکعب رسیده و پنج میلیون نیز آب وارد سد جگین جاسک شده و حجم فعلی آن به 278 میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان اظهار داشت: بیشترین بارندگی در شهرهای میناب ، رودان و حاجی آباد به ترتیب با 169 میلی متر، 141 میلی متر و 115 میلی متر بوده است.

بیشتر مناطق هرمزگان در روزهای 17 تا 21 آبان ماه امسال شاهد بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب بود که در اثر این حوادث 15 نفر جان خود را از دست دادند.

سیلاب تا به این لحظه براساس اعلام اداره کل مدیریت بحران هرمزگان یک هزارو 430 میلیارد ریال خسارت به هرمزگان وارد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار