مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ۹۱ درصد مدارس استان مجهز به کتابخانه هستند ابراز کرد: ۴۰ هزار و ۴۹۸ مترمربع فضا در اختیار کتابخانه های مدارس استان قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 16 November 2015
سید جواد حسینی در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در سالن مهندس مشکی ناحیه یک مشهد برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه ‌وضعیت سرانه مطالعه در کشور مطلوب نیست.

وی با اشاربه اینکه متوسط نرخ مطالعه در کشور دو دقیقه است ادامه داد: این موضوع در حالی است میانگین جهانی حدود ۵۵ دقیقه است.

وی با بیان اینکه بیش ازچهار میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب در کتاب خانه های مدارس در اختیار دانش اموزان قرار دارد بیان کرد: در سال گذشته یک‌میلیون جلد در قالب ۱۰ هزار عنوان کتاب به کتابخانه های مدارس افزوده شده است.

حسینی با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ هزار و ۹۳۵ کتاب یار دانش آموز در استان فعال هستند ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه های دانش آموزی در استان ۹۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است که براساس آمارهای موجود ۸۳ درصد دانش آموزان استان عضو کتابخانه های مدارس هستند.

وی همچنین از تعداد ۲۲ هزار و ۲۵۸ کتابخانه کلاسی خبر داد و افزود: این کتابخانه ها تعداد ۸۵۲ هزار و ۲۵۴ جلد کتاب را در خود جای داده اند.

وی همچنین از اجرای طرح تجهیز کتابخانه های کلاسی مدارس مناطق محروم در استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۹۰ بسته کتاب به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان به کتابخانه های مدارس مناطق محروم استان اهدا شده است.

حسینی عنوان کرد: درهفته گرامیداشت کتاب و کتاب خوانی نسبت به برپایی یک هزار نمایشگاه کتاب در مدارس و اجرای ‌طرح اهدای کتاب از سوی ادارات به دانش آموزان اقدام می شود.

حسینی ‌همچنین از دریافت مجوز راه اندازی موزه اسناد تاریخ آموزش و پرورش خبر داد و گفت: درحوزه حقوق شهروندی آموزش و‌پرورش خراسان رضوی به عنوان یکی از دستگاه های برتر استان انتخاب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار