مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت:با بارش های اخیر بخشی از چالش کمبود آب شهرهای استان برطرف شده اما همچنان برای رفع بحران کم آبی نیازمند مدیریت صحیح مصرف آب و نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی هستیم.
کد خبر: ۱۳۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 17 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین خادمی اظهار داشت: در حال حاضر سرانه مصرف آب در استان 300 لیتر به ازاء هر نفر در روز است که نسبت به سرانه کشوری 100 لیتر و نسبت به استاندارد جهانی 150 لیتر بالاتر است.

وی میزان نیاز آبی هرمزگان را چهار هزارو 400 لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: با وجود تاکیدها و هشدارهای بسیار به شهروندان استان در خصوص صرفه جویی و بحران کم آبی در استان، شهروندان هرمزگان در تابستان امسال دو برابر سرانه مصرفی کشور آب مصرف کردند.

خادمی خاطرنشان کرد: استمرار خشکسالی و کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر ، تامین آب در شهرهای هرمزگان را وخیم کرده است.

وی تصریح کرد: اکنون شش شهر هرمزگان با بحران کمبود آب و در وضعیت قرمز قرار دارد و هشت شهر دیگر استان هم در آستانه تنش آبی است.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر تلاش هر چه بیشتر در حفاظت از منابع آبی استان، گفت: با وجود تمام هشدارها و تلاش های انجام شده ما شاهد افزایش روز افزون مصرف آب در هرمزگان به دلیل افزایش جمعیت ، ورود جمعیت شناور در شهرهای استان و بی توجهی به فرهنگ صرفه جویی هستیم.

خادمی همچنین میزان هدررفت آب در شهرهای استان را 22 درصد اعلام کرد و گفت: پیشترین درصد هدر رفت آب مربوط به فرسودگی شبکه های توزیع آب استان است که در حال حاضر برای اصلاح و بازسازی آن با مشکل کمبود اعتبار مواجه ایم .

بیش از 16 سال خشکسالی در هرمزگان موجب شده تا از 168 حلقه چاه تامین کننده آب شرب شهرهای استان، 58 حلقه چاه خشک و 67 حلقه شور شود.

هم اکنون تنها 43 حلقه چاه در هرمزگان در وضعیت قابل قبولی قرار دارند.

در حال حاضر یک میلیون و یکصد هزار نفر از جمعیت هرمزگان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب این استان هستند که از این میزان 40 درصد در بندرعباس ساکن می باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار