معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور:
دراین آیین، با قرائت حکمی از سوی حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‏‎الاسلام محمد انوری، به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز معرفی شد و از خدمات حجت‎‏‏الاسلام علی خدیوی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های استان آذربایجان شرقی قدردانی به ‌‎عمل آمد.
کد خبر: ۱۳۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 17 November 2015

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه نباید کار فرهنگی را دسته دوم و فوق برنامه در نظر گرفت، گفت: باید بپذیریم در سال‌های گذشته در حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها توفیق کامل نداشته‌ایم.

به گزارش  تابناک تبریز ، حجت‌الاسلام سید مجید قریشی در مراسم تودیع و معارفه مسئول سابق و جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه احیای تمدن نوین اسلامی یکی از برکات انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در شکل‌گیری و تثبیت این تمدن نوین اسلامی، دانشگاهیان و همچنین نهاد و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارند و با حرکت رو به جلو و تربیت نیروهای متعهد و متخصص باید نقش راهبردی خود را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام سید مجید قریشی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌ها و توسعه کار فرهنگی در دانشگاه‌ها باید در اولویت قرار گیرد، یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی جزو فعالیت‌هایی هستند که نمی‌شود آن را از یک معاونت یا دفتر خاص انتظار داشت و این تصور که با ایجاد یک معاونت فرهنگی، مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام خواهد شد صحیح نیست، زیرا کار فرهنگی یک کار جمعی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید کار فرهنگی در دانشگاه‌های کشور را به عنوان یک کار دسته دوم و فعالیتی فوق برنامه در نظر گرفت، اضافه کرد: باید بپذیریم در سال های گذشته توفیق کامل در حوزه فرهنگ در دانشگاه نداشته‌ایم و اگر مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی همواره دغدغه فرهنگ را نداشته باشند، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم رسالت اصلی دانشگاه‌ها را تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای اداره امور جامعه بیان و تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است و با توجه به این رسالت مهم، اساتید در کنار آموزش های تخصصی به تعلیم و تربیت دانشجویان نیز باید اهتمام ویژه ای بورزند.

محمدرضا پورمحمدی در ادامه، تهذیب و تزکیه نفس را لازمه حرکت صحیح در تولید علم و دانش دانست و گفت: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ایجاد فضای معنوی، راهبری فعالیت های مذهبی، به ویژه گسترش فضای امید و سر زندگی در دانشگاه‌ها نقش موثر و برجسته‌ای دارند.

حجت‎‏‏الاسلام علی خدیوی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: دانشگاهیان باید افتخار کنند که در محیط دانشگاه به فعالیت مشغول هستند زیرا در این محیط با انسان‌های پاک، مومن، متعهد، با ایمان و متخصص سر و کار داریم.

حجت‏‎الاسلام محمد انوری، مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تشریح برنامه‌های خود از مسئولان، اساتید و دانشجویان خواست برای پیشبرد برنامه‌های راهبردی در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مساعدت های لازم را داشته باشند.

وی گفت: این دانشگاه مال همه دانشگاهیان بوده و باید برای پیشبرد برنامه های خویش به همدیگر کمک نماییم.

همین گزارش حاکی است: در ادامه این آیین، با قرائت حکمی از سوی حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‏‎الاسلام محمد انوری، به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز معرفی شد و از خدمات حجت‎‏‏الاسلام علی خدیوی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های استان آذربایجان شرقی قدردانی به ‌‎عمل آمد.

حجت‎الاسلام محمد انوری، پیش از این مسئولیت‌هایی از قبیل معاونت سیاسی ـ فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند، معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، معاونت استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های استان را برعهده داشت.

حجت‎‏‏الاسلام علی خدیوی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های استان آذربایجان شرقی پیش از این مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز را بر عهده داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :