مدیر آموزش ترافیک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ ترافیک، احداث سه پارک ترافیکی را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۱۳۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 18 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:مجید تنی گفت: در این واحد با استفاده از فضای دو پارک ترافیکی ایرانی و مروارید که در مناطق چهار و دو قرار دارند روزانه 400 تا 500 دانش‌آموز از مناطق چهارگانه آموزش‌وپرورش پذیرش‌شده و با استفاده از ماشین‌های شارژی و دوچرخه مباحث ترافیکی را به‌صورت عملی فرا می‌گیرند.

وی افزود: در حال حاضر در مناطق سه، 9 و هفت شهرداری شیراز احداث پارک‌های جدید آموزش فرهنگ ترافیک را در دستور کار داریم که پارک منطقه سه در بلوار نصر خیابان کسری احداث می‌شود و در حال حاضر در مرحله طراحی قرار دارد و پس از اتمام فاز یک و دو طراحی برای تائید به معاونت فنی رفته است.

این مسئول ادامه داد: پارک ترافیکی منطقه 9 در بلوار طلاییه است و در مرحله استعلام قرار دارد و پارک منطقه هفت نیز در بلوار شهید شیرودی قرار دارد.

تنی در ادامه خاطرنشان کرد: ارائه آموزش همگانی ترافیکی به خانواده‌ها از دیگر موارد مدنظر این واحد است همچنین مطابق تقویم آموزشی سال 94 برنامه ایمنی عبور و مرور روز سالمند در روز چهارم شهریور در باغ جنت انجام شد.

وی با بیان این‌که برنامه روز هوای پاک در روز 31 شهریور و برنامه روز پارک نهم مهرماه در خیابان عفیف‌آباد انجام شد، ادامه داد: برنامه کمپین عبور و مرور ایمن از تقاطع‌ها 16 مهرماه در تقاطع پارامونت، ملاصدرا، نمازی، چهارراه مشیر، دروازه کازرون، سینما سعدی و سه‌راه نمازی و چهارراه پیروزی اجرایی شد.

این مدیر شهری در ادامه ابراز داشت: شرکت در نمایشگاه‌ها و راه‌اندازی غرفه‌هایی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم مدنظر ما بوده و از آن جمله در نمایشگاه حجاب در پارک خلدبرین به مدت 10 شب برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوعی همراه با اجرای گروه هنری و کودک برگزار شد.

این مسئول عنوان کرد: نمایشگاه منطقه یک در بلوار چمران و نمایشگاه بازگشایی مدارس در مدرسه شهیدان پژمان بلوار نیایش نیز در زمینه ارائه برنامه‌های آموزشی به شهروندان قابل اشاره است.

وی تصریح کرد: در سطح شهر شیراز 15 آژانس دوچرخه وجود دارد که آژانس‌های شهرداری مرکزی، حرم مطهر سید علاء‌الدین حسین (ع)، چهارراه ادبیات، شهرک بزین، بلوار رحمت مقابل ورزشگاه شهید نصیری، پارک ایرانی، مقابل شورای شهر، باغ جنت، پارکینگ هدایت فعال و آژانس‌های خیابان طالقانی، 9 دی، خیابان آبشار شهرک گلستان، پارک مروارید و خیابان نشاط غیرفعال هستند که با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها برنامه‌هایی برای استقرار نیرو در آژانس‌های غیرفعال و فعال شدن آنها در دست اجرا است و با مکانیزه شدن سیستم آن بنا داریم فرایند دریافت و تحویل دوچرخه را ساده‌تر کنیم.

مدیر آموزش ترافیک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز ابراز داشت: مسیر ویژه دوچرخه‌سواری از میدان شهدا تا حرم مطهر شاه‌چراغ در دست اقدام است و مسیر آن خط‌کشی و تفکیک می‌شود و شهروندان می‌توانند با دریافت دوچرخه از آژانس شهرداری به حرم شاه‌چراغ (ع) و سپس به حرم سید علاءالدین حسین (ع) طی طریق کنند.

وی یادآور شد: برنامه پیاده‌راه کردن موقت معابر در راستای فرهنگ‌سازی در هفته‌های آتی در خیابان حضرتی و رودکی نیز اجرایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار