معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با بان اینکه امسال 8 هزار و 400 نفر همدانی زیر پوشش طرح باسوادی قرارمی‌گیرند، گفت: سال 1400 جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 21 November 2015

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با بان اینکه امسال 8 هزار و 400 نفر همدانی زیر پوشش طرح باسوادی قرارمی‌گیرند، گفت: سال 1400 جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛عباس احمدی‌مقیم با اشاره به اجرای طرح بی‌سوادی اظهار داشت: جامعه هدف زیر پوشش این طرح گروه سنی 10 تا 49 سال است که از حداقل مدرک تحصیلی سوم ابتدایی بیبهره هستند.

وی افزود: برای افرادی که دوره مقدماتی نهضت سوادآموزی را گذرانده‌اند، دوره انتقال تعریف شده است تا با دریافت آموزش‌های لازم و کسب نمره قبولی از آزمون پیش‌بینی شده در مقاطع تحصیلی آموزش از راه دور ادامه تحصیل دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: همچنین برای افرادی که مدرک دوره مقدماتی نهضت سوادآموزی را دارند نیز به منظور جلوگیری از رجعت افراد به بی‌سواد، دوره تحکیم سواد در زمینه‌های مهارت‌های زندگی، مهارت خواندن و نوشتن فارسی و ریاضی و قرآن‌خوانی آموزش تعریف شده است.

وی با بیان اینکه برای افراد بی‌سواد محدودیت‌‌های اجتماعی از سال 95 اعمال می‌شود، گفت: اعمال محدودیت برای افراد بی‌سواد در زمینه صدور و تمدید گواهینامه رانندگی و پروانه کسب در نظر گرفته شده است و همچنین استمرار پرداخت مستمری به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز منوط بر سوادآموزی است.

احمدی‌مقیم با اشاره به پرداخت مشوق‌های مالی به آموزش دهندگان و آموزش گیرندگان سوادآموزی بیان کرد: امسال کسانی که در دوره سوادآموزی شرکت می‌کنند مبلغ 134 هزار تومان دریافت میکنند و در صورت قبولی نیز به آموزش دهنده مناطق روستایی 750 هزار تومان و مناطق شهری 650 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سوادآموزان دوره انتقال استان همدان 100 درصد زیر پوشش قرار گرفتند، افزود: افراد برای شرکت در دوره تحکیم و سوادآموزی می‌توانند به مدارس نزدیک به محله مسکونی خود و یا ادارات سوادآموزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه همه کارمندان دولت می‌توانند با انعقاد قرارداد در طرح سوادآموزی به عنوان آموزش دهنده شرکت کنند، عنوان کرد: استاندارد تعریف شده برای دوره سوادآموزی 4 ماه است اما هر زمانی که سوادآموز آمادگی داشته باشد، می‌تواند در آزمون شرکت کند.

وی به وضعیت جمعیت بی‌سواد استان همدان اشاره کرد و گفت: براساس خوداظهاری مردم در آخرین سرشماری سال 90، 57 هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 در استان همدان وجود دارد.

احمدی‌مقیم با بیان اینکه میزان باسوادی در همدان 91.3 درصد است، افزود: در زمینه میزان باسوادی گروه سنی 10 تا 49 سال که جامعه هدف محاسبه بی‌سوادی در کشور است، استان همدان رتبه 11 کشوری را دارد.

وی عدم دسترسی به مدرسه 50 را مهمترین عامل بی‌سوادی در بین مردم دانست و اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال 1400 استان همدان جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی را برگزار می‌کند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: براساس هدف‌گذاری انجام شده هر سال متناسب با ظرفیتی که سازمان سوادآموزی کشوری تعریف می‌کند، دوره سوادآموزی برگزار می‌شود در این راستا امسال باید 8 هزار و 400 نفر در استان همدان زیر پوشش طرح باسوادی قرار گیرند.

وی از مردم استان همدان درخواست کرد که در حوزه سوادآموزی ورود پیدا کنند تا سطح جمعیت باسواد استان متناسب با میانگین کشوری قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار