رییس‌کل دادگستری استان اصفهان خبر داد
تابناک: رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: قرار تعقیب قضایی برای 15 زمین‌خوار ورزشگاه نقش جهان صادرشده و در نهایت 140 هکتار از زمین‌های اطراف به ارزش 3 هزار میلیارد ریال بازپس‌گیری شد.
کد خبر: ۱۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰ 12 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان اصفهان، احمد خسروی‌وفا با اشاره به اینکه مبارزه با زمین‌خواران و تصرف کنندگان املاک دولتی در سرلوحه کارهای دادگستری استان قرار دارد، اظهار کرد: افرادی به‌قصد سودجویی و با شگردهای غیرقانونی اقدام به تصرف زمین‌های عمومی و دولتی شهر و اطراف اصفهان می‌نمودند که این موضوع به لحاظ دارا بودن حساسیت‌های قانونی و شرعی مورد توجه قرار گرفت و دستور پیگیری و تعقیب مراحل قانونی را صادر کردیم.

وی تصریح کرد: در این راستا مواردی از این‌گونه تصرفات غیرقانونی زمین‌های دولتی در اصفهان شناسایی‌ شده و با تشکیل پرونده‌های قضایی مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

رییس‌کل دادگستری اصفهان در مورد پرونده قضایی جدید مربوط به متصرفین اراضی تربیت‌بدنی در شمال اصفهان اعلام کرد: در این خصوص چند نفر از متصرفین دستگیر و چند نفر دیگر تحت تعقیب قضایی و انتظامی هستند.

خسروی‌وفا افزود: پس از اعلام گزارش تصرف زمین‌های فوق توسط عده‌ای، دادگستری اصفهان وارد عمل شده و در اولین اقدام با اخذ توضیحاتی از نماینده سازمان تربیت‌بدنی استان به این نتیجه رسید که وسعت زیادی از اراضی، مورد تصرف قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: ارزش اراضی که بازگردانده شده حدود 300 میلیارد تومان است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تشریح کرد: در یک اقدام دیگر فرد یا افرادی بدون داشتن مالکیت مشخصی از زمین‌های مذکور اقدام به فروش بیش از میزان مالکیت خود به اشخاص غیر می‌نمودند که خریداران با ارائه قولنامه خریداری‌شده از وی و میزان سهم مشاع به اداره تربیت‌بدنی مراجعه می‌نموده‌اند و مسئولین مربوطه وقت بدون بررسی میزان مالکیت حقیقی در قبال زمین مورد ادعا معوض در شهر بهارستان یا سیمرغ می‌داده‌اند و بدین طریق بسیاری از اموال دولتی تضییع‌ شده است.

خسروی‌وفا افزود: با توجه به این وضعیت و با ورود دادستانی شهرستان برخوار و دستور مؤکد به اداره کل ورزش جهت پیگیری حقوق دولت با اعزام نماینده ویژه از وزارتخانه ورزش و جوانان، پیگیری این موضوعات در اولویت کاری دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شکایت علیه کسانی که زمین‌خواری کرده و نسبت به اراضی متعلق به دولت تصرفات غاصبانه داشته‌اند و کسانی که با سندسازی و تبانی علیه اداره تربیت‌بدنی اقدام نمودند و افرادی که در مراجع دولتی گزارش خلاف یا گواهی خلاف صادر نموده‌اند و منجر به تضییع اموال شده‌اند منجر به صدور قرار تعقیب قضایی این افراد شد.

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان افزود: در این راستا تاکنون 15 نفر تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که تعداد 6 نفر از آن‌ها بازداشت‌شده و سپس با قرار وثیقه آزاد شده‌اند و دیگر افراد نیز تحت تعقیب هستند.

وی خاطرنشان کرد: در طی بازداشت چند نفر از متهمین اصلی و اقدامات پیشگیرانه مقدار 140 هکتار از اراضی که در تصرف غاصبین بوده آزادسازی شده است.

خسروی‌وفا تصریح کرد: هنوز هم موارد جدیدی از تضییع بیت‌المال با بررسی پرونده‌ها در حال کشف هست.

رییس‌کل دادگستری استان ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولین مربوطه و موفقیت در پرونده، اموال بیت‌المال برگردانده شود و مجرمین به مجازات قانونی خود برسند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار