اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان اعلام کرد: 105هکتار از زمین ملی و انفال شهرستانهای جاسک وبندرلنگه از توابع این استان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۳۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 19 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان،‌ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاسک پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حکم محاکم قضایی از 82هکتار زمین ملی این شهرستان به ارزش 10میلیارد ریال واقع در منطقه جگین و سیرومچ رفع تصرف شد.

احمد هادی اضافه کرد: هرچند تصرف کنندگان اقدام به تغییر کاربری اراضی کرده بودند اما با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت این شهرستان و تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی،نسبت به تخریب و رفع تصرف این اراضی اقدام شد.

موافقت دولت با ایجاد منطقه آزاد صنعتی و تجاری جاسک موجب سرازیر شدن زمین خواران و دریاخواران به این شهرستان واقع در شرقی ترین نقطه جغرافیایی هرمزگان شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاسک افزود: بمنظور حراست از اراضی ملی واقع در 'جگین' پاسگاه ویژه حفاظت از زمین ملی در این منطقه راه اندازی شده که با شناسایی مناطق حساس و اولویت بندی، گشت زنی و مراقبت های منظم و دوره ای در مناطق مختلف این شهرستان را در دستور کارآن قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه نیز گفت: از 23هکتار اززمین ملی در منطقه حسن آباد کنخ این شهرستان به ارزش حدود 12میلیارد ریال رفع تصرف شد.

روح الله وفا کیش اضافه کرد: درراستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با زمین خواری و مقابله با متجاوزان به زمین ملی، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان با همکاری پاسگاه انتظامی کوشک و دژگان وبا حکم محاکم قضایی با تخریب 12 مورد ساخت و ساز غیر مجاز اراضی تصرف شده را به دولت بازگرداندند.

جاسک در300کیلومتری شرق و بندرلنگه در 240کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار