رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: میزان تولید محصول لیموترش این استان در هشت سال گذشته تاکنون با 110 هزارتن کاهش به 30هزارتن رسیده است.
کد خبر: ۱۳۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 19 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، ناصر حیدری پوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل اصلی این کاهش را بیماری جاروک جادوگر عنوان کرد که از اواخر دهه هفتاد (اوایل دهه هشتاد هجری خورشیدی) تاکنون موجب آلودگی و نابودی سطح وسیعی ازباغهای لیموترش این استان شده است.

وی با بیان اینکه ازحدود 20 هزار هکتار باغ لیموترش بومی دهه هفتاد هجری خورشیدی هم اکنون کمتر از هفت هزار هکتار باقی مانده ابراز داشت: کارکنترل بیماری جاروک در قالب پروژه های به باغی، تغذیه و بهداشت درختان باقی مانده در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به سفر اخیر «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به این استان گفت: قرار شد بمنظور احیاء باغهای لیموترش این استان 260 میلیارد ریال اختصاص داده شود.

حیدری پوری خاطرنشان ساخت: با این اعتبار قادر به احیاء 13هزار هکتار از باغهای لیموترش امحاء شده در سطح این استان خواهیم بود.

این مقام مسوول یادآورشد: در راستای احیاء باغهای لیموترش امحاء شده تا پایان امسال 30هزار اصله نهال لیمو پرشین لایم مقاوم به بیماری جاروک با هدف ایجاد باغهای مادری لیموترش وارد این استان شود.

وسعت زمینهای کشاورزی هرمزگان 220 هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و 200هزارتن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار