مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از استقبال اروپایی ها، کره ای ها و چینی ها برای سرمایه گذاری در این مجتمع و صنایع وابسته به آن خبر داد و گفت: تاکید ما بر انتقال دانش فنی توام با سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مختلف است.
کد خبر: ۱۳۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱ 20 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی ایزوایکو، حمید رضائیان اصل مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) از بازدید مدیران هیوندایی از این مجتمع طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: بزرگ ترین شرکت کشتی سازی کره طی روزهای اخیر ضمن بازدید از توانمندی ها و ظرفیت های مختلف این مجتمع در غرب بندرعباس، در حال بررسی و ارزیابی زمینه های فعالیت مشترک با کشورمان به منظور سرمایه گذاری در این بخش در ابعاد مختلف است و تاکنون در قالب چندین نشست مشترک، این موضوع در حال پیگیری است.

وی گفت: تفاهم نامه همکاری به منظور انجام فعالیت های مشترک در این حوزه صورت گرفته و طرف کره ای مصمم به سرمایه گذاری در این بخش بخصوص با توجه به مزیت های منطقه ای ایران است.

رضائیان اصل افزود: تاکید ما بر انتقال دانش فنی توام با سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مختلف و طرف کره ای نیز در این زمینه آمادگی های خود را در بخش های مختلف اعلام کرده و در حال انجام زمینه های لازم به منظور مشارکت در ساخت کشتی و ابنیه دریایی است.

مدیرعامل ایزوایکو خاطر نشان کرد: شرایط تازه ای که پس از توافق هسته ای در کشور بوجود آمده، موجب شکل گیری صف طولانی از سرمایه گذاران در بخش های مهم اقتصادی شده است و اکنون برای سرمایه گذاری در حوزه کشتی سازی و دیگر صنایع وابسته صف طولانی از سرمایه گذاران خارجی بوجود آمده و مصمم هستیم تا از این ظرفیت با رعایت منافع ملی و به شرط انتقال دانش فنی و بروز در این حوزه استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: بزرگ ترین کارخانه سازنده کشتی و ابنیه دریایی در چین و همین طور یک شرکت اروپایی نیز رایزنی های خود را برای حضور در ایران آغاز کرده اند و توانمندی ها و قابلیت های خود را در این حوزه معرفی و ارائه داشته اند و آماده سرمایه گذاری در این بخش هستند که در حال بررسی پیشنهادات متعدد آنها برای حضور در ایران هستیم.

رضائیان اصل با بیان این که محورهای کلیدی مورد نظر برای سرمایه گذاری در بخش کشتی سازی و دیگر صنایع وابسته با توجه به اسناد بالادستی و تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور تهیه و تدوین شده است، اظهار داشت: تغییر نگاهها به صنعت کشتی سازی در کشورمان و ایجاد روحیه خودباوری با اتکای به ظرفیت های درون زا از جمله ضرورت هایی است که می تواند موجب تقویت نقش ایران در این حوزه شده و صنعت کشتی سازی را که مزیت های ملی ما در آن قرار دارد، تقویت و قوام بخشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
مبارک است جناب رضائیان هر چه سریعتر این سرمایه گذاری های خارجی را عملیاتی کنید تا بلکه اشتغالی ایجاد شود و کشور از رکود خارج شود.
موفق باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار