معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: پرورش دهندگان میگو به خاطر احتمال وقوع سرما و نوسان دمایی ، ایجاد استرس در میگو و جلوگیری از تلف شدن میگوها بر اثر بیماری ها از امروز به مدت 10 روز فرصت برداشت دارند.
کد خبر: ۱۳۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 22 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علی کریمی در نشست با پرورش دهندگان میگو در استان افزود: زمان برداشت میگو در استخرهای پرورشی هرمزگان هر سال از اول تیر آغاز و بر اساس شرایط دمایی تا آخر آبان یا اول آذر ادامه دارد.
 
 وی بیان داشت: امسال 9 مرکز تکثیر لارو نیز در شهرستان های جاسک ، میناب ، سیریک و قشم با ظرفیت تولید بیش از 800 تن لارو میگو فعال است.
 
 معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان پیش بینی کرد: امسال با توجه به افزایش بهره وری و بهبود نژاد ، هفت هزار تن میگوی پرورشی از دو هزار و 600 هکتار از استخرهای میگو درهرمزگان برداشت شود.
 
 کریمی گفت: به دلیل انتقال بیماری لکه سفید از طریق لارو میگو های آلوده استان های بوشهر و خوزستان ، از پرورش دهندگان با بستن قرارداد با مراکز تکثیر لارو میگو در هرمزگان از سرایت بیماری لکه سفید به مزارع خود جلوگیری کنند.
 
درهرمزگان هفت مرکز پرورش میگو فعال است که سال گذشته از سه هزار و 130هکتار آن شش هزار تن میگوی پرورشی برداشت شد واین استان پس از بوشهر رتبه دوم تولید میگوی پرورشی را در کشور دارد.
 
میگوهای پرورشی مزارع هرمزگان از نوع وانامی هستند که کاهش هزینه غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری ها و داشتن دوره رشد کوتاه تر نسبت به گونه های دیگر از مهم ترین ویژگی های این میگو(وانامی) عنوان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار