کد خبر: ۱۳۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 23 November 2015

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به شرایط مرزی استان و وجود گویشهای مختلف در سراسر استان برای افزایش کمیت و کیفیت طرح آموزش زبان فارسی به دانش آموزان دوزبانه نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

به گزارش محمدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی؛فریدون سیدمصطفوی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: با وجود کمبود اعتبارات، شهریور امسال 350 کلاس آموزش زبان فارسی برای دانش آموزان دوزبانه در سراسر استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با توجه به شرایط مرزی استان و وجود گویشهای مختلف در سراسر استان برای افزایش کمیت و کیفیت طرح آموزش زبان فارسی به دانش آموزان دوزبانه نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

وی با اذعان به موفقیت پروژ مهر 94 در سراسر استان گفت: وزیر محترم آموزش و پرورش با ارسال تقدیر نامه از مسئولان عالی استان در این خصوص تقدیر کرد.

سیدمصطفوی گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی 5 آبان 94 در مدارس روستایی و شهری برگزار شد که بستر حضور فعال دانش اموزان در آینده کشور را فراهم می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه راهیان نور امسال بدون هیچگونه مشکلی برگزار شد؛ خاطر نشان ساخت: بیش از 22هزار دانش اموز دختر و پسر از مناطق عملیاتی استان بازدید کردند و استان آذربایجان غربی میزبان دانش آموزان استانهای همجوار بود.

وی ادامه داد: راهپیمایی 13 ابان امسال بدلیل تدابیر صورت گرفته و هماهنگی با سایر دستگاهای اجرایی بسیار باشکوه برگزار شد.

در این جلسه، طرح موضوع المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در استان، طرح واگذاری فضا با کاربری آموزشی واقع در مهاباد در کنار پروژه های مسکن مهر و تبدیل به احسن نمودن برخی املاک آموزش و پرورش استان با هدف ایجاد فضای آموزشی در ارومیه مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

گفتی است در پایان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، تقدیر نامه وزیر آموزش و پرورش برای اجرای موفق پروژه مهر 94 را به استاندار آذربایجان غربی اهدا کرد.


انتصاب رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه انزل

با حضور مسئولان استانی و منطقه ای، آیین تودیع و معارفه رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه انزل برگزار شد.

به گزارش محمدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی؛آیین تودیع و معارفه رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه انزل با حضور معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، مشاور اجرایی مدیرکل آموزش وپرورش استان، بخشدار بخش انزل، مدیران مدارس و مسئولین اداری و نظامی این منطقه در محل سالن اجتماعات شبانه روزی امام خمینی(ره) شهر قوشچی برگزار شد.

ابراهیم محمدی، معاون پژوهش و نیروی انسانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات یونس خیراندیش در طول مدیریت خود در این منطقه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: آموزش و پرورش بزرگترین نهاد حکومتی جمهوری اسلامی ایران است.

وی از کلیه فرهنگیان، کارشناسان، مسئولین، انجمن اولیا و مربیان مدارس و شوارهای اسلامی بخش انزل خواست تا همکاری و مساعدت خود را برای موفقیت رئیس جدید آموزش و پرورش منطقه انزل ادامه دهند.

رسول مقابلی، بخشدار بخش انزل نیز در این مراسم ضمن اشاره به نقش و جایگاه آموزش و پرورش و بیان اینکه پیشرفت آموزش و پرورش پیشرفت کشور است، گفت: همه مسئولین ادارت و نهادها برای پیشبرد اهداف و برنامه های آموزشی و پرورشی باید همکاری کنند.

در این مراسم پس از ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای اداره آموزش و پرورش منطقه انزل توسط یونس خیراندیش رئیس پیشین آموزش و پرورش این منطقه، با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از طرف مسئولین اداری، نظامی و نهادها از زحمات وی تقدیر به عمل آمد.

علی آقابابا، رئیس جدید آموزش و پرورش منطقه انزل طی سخنانی با تقدیر از زحمات چند ساله رئیس پیشین آموزش و پرورش این منطقه با اشاره به چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اهداف عالی آموزش و پرورش گفت: تحقق این اهداف نیازمند مساعدت کلیه فرهنگیان منطقه و مسئولین استان می باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم با قرائت حکم مدیرکل اموزش و پرورش استان، علی آقابابا به عنوان رئیس جدید اداره آموزش و پرورش منطقه انزل معرفی شد..


راه اندازی اولین آکادمی فوتسال دانش آموزی در آذربایجان غربی

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی از راه اندازی اولین آکادمی فوتسال دانش اموزی استان در مجتمع ورزشی شهیدرجایی شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش محمدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی؛ولی حسینی در آیین راه اندازی اولین آکادمی فوتسال استان اظهار داشت: سال گذشته اولین آکادمی والیبال را در پایه های چهارم وپنجم و ششم راه اندازی کردیم و امسال در دومین سال فعالیت این آکادمی، چهارکلاس با برنامه ریزی دقیق زیر نظر بهترین مربیان ورزشی شهرستان ارومیه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه پیکر سنجی همه رشته های ورزشی در دستور کار قرار دارد؛ گفت : امسال با توجه به توان وظرفیتها درسطح شهرستان ارومیه توانستیم برای رشته ورزشی فوتسال آکادمی ویژه ای را درسطح شهر راه اندازی کنیم که در این برنامه دانش آموزان پایه چهارم وپنجم وششم ابتدایی جامعه هدف ما می باشند.

معاون تربیت بدنی وسلامت استان اضافه کرد : در مرحله اول از این پایه ها از هرکدام یک کلاس ویژه انتخاب کردیم، باوجود 30نفر ازدانش آموزان هرکلاس که امار نهایی آن 90نفر دانش آموز این سه پایه می باشد و زیرنظر بهترین مربیان فوتسال استان وشهرستان ارومیه با تدوین یک برنامه 5 ساله در اماکن ویژه ورزشی استان شرکت می کنند.

حسینی تاکید کرد: علاوه برآموزش مهارتهای فنی وتخصصی توسط مربیان تربیت بدنی رشته ورزشی فوتسال را به دانش آموزان آموزش و ارائه خواهیم داد و در کنار این آموزش اهتمام ویژه ای به مسائل تربیتی واخلاقی این دانش آموزان به عنوان یکی از وظایف ذاتی خودمان در بخش آموزش وپرورش استان را داریم.

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان ادامه داد: اداره کل آموزش وپرورش استان خصوصا معاونت تربیت بدنی وسلامت این اداره کل درراستای توسعه ورزش همگانی وسلامت عمومی دانش آموزان به عنوان یکی از وظایف ذاتی خود درکنار این برنامه برآن که مهارتهای فنی رشته های مختص ورزشی در دانش آموزان ارتقاء داده ودر واقع به عنوان زیر بنای رشته های قهرمانی و ورزشی در جهت برآورد نفرات تیم های استانی وتیم های کشورمان قدم های اساسی رابردارند.

وی افزود: در جلسه شورای آموزش وپرورش که به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، ایشان از تمامی دستگاه های زیربط خواست تا اهتمام ویژه ای به بخش تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش در جهت تامین امکانات مورد نیازدانش آموزان تاسیس فضا های ورزشی و تامین این فضاها داشته باشند.


ارتقاء شاخصهای آموزشی و پرورشی در مناطق محروم، عدالت آموزشی را در پی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ارتقاء شاخصهای آموزشی و پرورشی در مناطق محروم نیازمند توجه جدی مسئولان عالی کشور است.

به گزارش محمدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی؛«فریدون سیدمصطفوی» در سومین جلسه شورای هماهنگی، بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونین وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان دفتر ریاست جمهوری، بنیاد برکت، بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد؛ اظهار داشت: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با 24 منطقه آموزشی و پرورشی بیش از 580 هزار دانش آموز و 38هزار پرسنل را پوشش داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت: این استان از نظر تراکم دانش آموز در کلاس درس، سرانه فضای آموزشی و نسبت دانش آموز به معلم به ترتیب در رتبه 27 و 28 و 26 کشور قرار دارد و نیازمند توجه ویژه مسئولان عالی کشور می باشد.

وی با اشاره به کمبود در حوزه فضا آموزشی و تجهیزات استان گفت: تامین اعتبار جهت اتمام پروژه های نیمه تمام به تعداد 157 پروژه با 1169 کلاس درس، تامین اعتبار جهت تخریب و بازسازی 3000 کلاس تخریبی، تامین اعتبار جهت حذف 313 باب کلاس کانکسی و 118 باب کلاس استیجاری و تامین اعتبار جهت احداث 14 باب مرکز اختلال یادگیری از ضروری ترین نیازهای استان در این حوزه می باشد.

سیدمصطفوی در خصوص وضعیت نیروی انسانی گفت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز به توجه به استخراج آخرین وضعیت کمبود نیروی انسانی در چارچوب شیوه نامه سازماندهی می تواند مشکل کمبود نیروی انسانی در استان را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: افزایش سهم روستا مرکزی، برگزاری کلاس های ویژه، تامین اعتبار جهت اقدامات تشویقی و هدایت دانش آموزان به مدارس شبانه روزی از مهمترین راهکارهای افزایش پوشش تحصیلی در استان می باشد.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیران کل سه استان آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان گزارشی از روند اجرای طرح عدالت آموزشی ارایه کردند و دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش از مدیران کل استان های آذربایجان غربی ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به خاطر خدماتی که در راستای محرومیت زدایی انجام داده اند، تقدیر کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار