رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده خدمات رسانی به بیماران کلیوی در اردبیل افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 23 November 2015

فرهاد پور فرضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیل،اظهار داشت: بیماری کلیوی با توجه به هزینه بالا نیاز به مشارکت همه جانیه خیرین و مردم دارد و علاوه بر کمک خیرین و مردم، دانشگاه علوم پزشکی نیز خدمات خود را به این بیمارن افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیالیز بیمارستان بوعلی اردبیل تجهیز می‌شود، گفت: در این راستا درصدد هستیم تا دو ماه آینده دستگاه‌های دیالیز بیماران کلیوی را افزایش دهیم که معاون وزیر بهداشت در این راستا قول مساعد داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر 460 بیمار دیالیز در استان اردبیل تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی قرار گرفته‌اند و پرستاران و اکیپ پزشکی به طور شبانه روزی به این بیماران خدمات ارئه می‌دهند.

پور فرضی تصریح کرد: بیشتر بیماران دیالیزی از خدمات رسانی پرستاران رضایت همه‌جانبه‌ای دارند و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز برای رضایت این بیماران تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز نقش بسیار مهمی در کمک به هزینه درمان بیمارن کلیوی در اردبیل داشته است، بیان کرد: باید این انجمن‌ها در استان افزایش یابد تا بیماران کلیوی از نظر هزینه بیماری دغدغه‌ای نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: بیمارن کلیوی با توجه به داشتن شرایط خاص برای نگهداری و درمان نیازمند رسیدگی هر چه بیشتر مسئولان و کادر پزشکی و پرستاری برای محقق شدن درمان هستند و لذا جا دارد در این خصوص از ظرفیت کمکه‌های مالی و معنوی خیرین نیز در این راستا استفاده شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار