معاون استاندار هرمزگان با اشاره به تبعات جبران ناپذیر بحران آب در شهرستان میناب از تحقق وعده مدیر عامل آب منطقه ای استان در خصوص توقف انتقال آب از چاه های بستر رودخانه میناب به بندر عباس خبرداد.
کد خبر: ۱۳۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴ 24 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا پاکدامن در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: طبق قول های داده شده از سوی مدیریت آب منطقه ای هرمزگان این اقدام در راستای کاهش برداشت آب از دشت میناب و تخصیص آن به کشاورزان و باغداران این شهرستان صورت پذیرفت.
 
وی در ادامه، عملی شدن این وعده را گام مهمی در راستانی تقویت اعتماد مردم به مدیران استانی دانست و بیان داشت: توقف انتقال آب با توجه به بحران ایجاد شده در این شهرستان اقدامی عملی در جهت احیای دشت در حال نابودی میناب است.
 
پاکدامن تصریح کرد: چاه‌های انتقال آب میناب به بندرعباس خاموش شده و دیگر حتی قطره ای آب هم از این چاه ها به بندرعباس انتقال نمی یابد.
 
فرماندار ویژه میناب با اشاره به اینکه تخصیص آب سد استقلال به باغداران میناب از مهرماه سال جاری با استفاده از کانال های آبرسانی تاکنون ادامه دارد تاکید کرد: میزان برداشت آب از سد استقلال میناب با هدف انتقال به بندرعباس به 1000 لیتر در ثانیه کاهش یافته و این میزان دیگر افزایش نمی یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار