با امضای تفاهم‌نامه بهزیستی با سازمان بسیج مستضعفین:
براساس تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان بسیج مستضعفین به امضا رسید، مقرر شد تعداد مهدهای کودک در مساجد با همکاری سازمان بسیج مستضعفین افزایش یابد.
کد خبر: ۱۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 24 November 2015
هم‌اکنون براساس آمار بیش از دو هزار و پانصد مهد کودک در مساجد کشور فعال هستند‌.

در همین رابطه انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور روزگذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین بهزیستی و سازمان بسیج مستعضفین درباره افزایش تعداد مهدهای مسجد افزود: مجوز فعالیت مهدهای مسجد را سازمان بهزیستی صادر می‌کند اما نحوه دریافت شهریه بر عهده خود مهدها خواهد بود و ما فقط سقف و کف میزان شهریه‌ها را تعیین می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از امضای این تفاهم‌نامه را ارتقای کیفیت عملکرد مهدهای مسجد، رعایت ضوابط نظارتی و استفاده از ظرفیت بسیج است.

وی ادامه داد: همکاری بهزیستی با سازمان بسیج مستضعفین درباره راه‌اندازی مهدهای مسجد شرایطی را فراهم می‌کند تا آینده‌سازان کشور از بنیه فرهنگی قوی برخوردار شوند.


وجود دو هزار و ۵٠٠‌مهد مسجد در کشور

کسری صادقی‌زاده، رئیس کمیسیون بررسی‌های ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم گفت: اکنون بیست‌هزار مهد کودک تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند که دو هزار و ۵٠٠‌مهد آن، مهد مسجد هستند و تصدیگری آن بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است.

وی ادامه داد: حدود هفتاد و دو هزار مسجد در کشور وجود دارد، بنابراین مهدهای مسجد بیش از تعداد فعلی می‌تواند گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از امضای این تفاهم‌نامه، سازمان بهزیستی عملکرد بسیج را در مهدهای مسجد به رسمیت می‌شناسد و تربیت مربی، تولید محتوا و نظارت و بازرسی برای مهدهای مسجد از سوی بهزیستی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر اختلافی بین دو سازمان در زمینه مهدهای مسجد به‌وجود آید، مرجع آن کمیسیون تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.


تربیت ۴هزار روحانی در قم برای مهد‌کودک‌های کشور

این اتفاق در شرایطی است که پیش از نیز بحث‌هایی در رابطه با آموزش روحانیون برای حضور در مهد‌های کودک مطرح شده بود.

به‌طوری‌که در شهریور ماه سال جاری، مدیرکارگروه قرآنی بنیاد خاتم‌الاوصیا در دیدار با آیت‌ا... مصباح‌یزدی از تربیت چهار هزار و ۵۰۰‌مربی قرآن برای مهد‌کودک‌ها و هزار روحانی برای بیان تفسیر خبر داد.

وی با اشاره به تربیت ۴هزار و ۵٠٠‌مربی قمی برای مهدکودک‌های کشور، تصریح کرد: آموزش هزار روحانی برای بیان تفسیر، آموزش مدرسی نهج‌البلاغه با حضور ١٢٠‌روحانی، آموزش مدرسی صحیفه سجادیه برای ٢‌هزار مربی، آموزش ۶٠‌طلبه ویژه دوره مشاوره قرآنی و ایجاد شبکه ١٠٠هزار مجلس محلی مسجد محور در کشور از جمله برنامه‌های این کارگروه بوده است.

خواجه پیری بیان کرد: کتب و محتوای این طرح تهیه شده و یک شبکه بزرگ نیروی انسانی در حوزه تفسیر و یک مجموعه آماده برای نیازهای نظام اسلامی تهیه شده است؛ فعالیت ما با این رویکرد است که هر کسی با ده دقیقه در مسیر به این طرح در یک مسجد وارد شود.

وی وعده داده بود از مهر ماه سال جاری تربیت ١٧هزار مربی مهد‌کودک در کشور انجام خواهد شد؛ پس از آموزش شبکه‌ای از نیروهای مجرب قرآنی تشکیل خواهد شد.

منبع: شهرآرا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار