استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: عقب‌ماندگی کردستان به حدی است که بعد از پیروزی انقلاب نیز با وجود تلاش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته همچنان ادامه دارد و روند توسعه در آن به کندی پیش می‌رود.
کد خبر: ۱۳۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 03 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در دیدار مدیران و نخبگان استان کردستان با آیت‌الله نوری‌همدانی در سنندج خطاب به وی، اظهار کرد: شما به واسطه حضورتان در سال‌های مبارزه با رژیم شاهنشاهی با این استان کاملا آشنایی دارید، بعد از پیروزی انقلاب نیز شما نخستین نماینده امام(ره) در این استان بوده‌اید که نشان از عنایت ویژه بنیان‌گذار انقلاب به شما دارد.

وی با ارائه گزارشی از شرایط استان گفت: استان کردستان دارای مردم شریف و مرزداران غیور و شجاعی است که در طول تاریخ همواره در دفاع از مرزهای کشور نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند. مردم کردستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز در مبارزه با دشمن متجاوز ایثار و از خودگذشتگی فراوانی داشته و جوانان زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

استاندار کردستان تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار این استان بعد از پیروزی در دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف و مورد نیاز کشور همواره حضوری تاثیرگذار داشته و دل در گرو نظام دارند.

وی با بیان اینکه کردستان از استان‌های مرزی کشور است که به واسطه دور بودن از مرکز با وجود داشتن ظرفیت‌ها بسیار خوب به دلیل سیاست‌هایی که قبل از انقلاب وجود داشت، توسعه چندانی پیدا نکرده است، گفت: کردستان با وجود ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری، معادن، مرز به عنوان یک ظرفیت تجارت خارجی و نیروی انسانی توانمند و متعهد از یک عقب‌ماندگی تاریخی و مزمن رنج می‌برد.

زاهدی افزود: این عقب‌ماندگی به حدی است که بعد از پیروزی انقلاب نیز با وجود تلاش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته همچنان ادامه دارد و روند توسعه در آن به کندی پیش می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: هرچند انقلاب اسلامی از آغاز شکل‌گیری تاکنون توجه ویژه‌ای به رفع محرومیت در مناطق محروم همچون کردستان داشته است، اما هنوز به شاخصه مورد نظر نظام و مطالبات به حق مردم استان دست نیافته‌ایم و این نشان می‌دهد که منطقه نیازمند توجه بیشتری است.

استاندار کردستان با بیان اینکه بیکاری و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مشکلاتی هستند که در استان وجود دارد، گفت: برای رفع این مشکلات نیازمند نگاه ویژه و تلاش‌های بیشتری هستیم.

وی از اهتمام ویژه مسئولان برای رفع مشکلات و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه استان خبر داد و افزود: اتحاد و انسجام بسیار خوبی بین مردم و همچنین خادمان آنها وجود دارد که می‌تواند روند توسعه و رفع مشکلات موجود در این استان را تسهیل بخشد.

زاهدی ابراز امیدواری کرد، با اهتمامی که بین مسئولان استانی وجود دارد و نگاه ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب و دولت برای توسعه این استان دارند، شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه در کردستان باشیم.

وی با بیان اینکه امروز سالروز تصویب نهایی قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: تصویب قانون اساسی انقلاب آن هم کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از ابتکارات امام راحل بود، این در حالی است که تدوین و تصویب قانون اساسی بسیاری از انقلاب‌ها بیش از 60 سال طول کشیده است.

استاندار کردستان افزود: امضای مردم پای قانون اساسی انقلاب از دیگر ویژگی‌های ممتاز قانون اساسی جمهوری اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌های دنیاست.

وی ضمن تبریک روز جهانی معلولان خطاب به مسئولان و شهرداران استان، گفت: ایجاد محیط شهری و روستایی مناسب در راستای سهولت در تردد جامعه معلولین باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار