معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از خرید تضمینی غلات و دانه‌های روغنی کشت شده در هرمزگان خبرداد.
کد خبر: ۱۳۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 04 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سعید مدرس با بیان اینکه امسال بیش از 86 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان زیر پوشش طرح اصلاح الگوی کشت قرار‌گرفت اظهار داشت: این طرح با هدف استفاده بهینه از منابع آب، تولید محصول با کیفیت بر اساس نیاز بازار و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی و توجه به شرایط آب و هوایی در استان اجرا شد.
 
وی با اشاره به کاهش 45 درصدی سطح زیرکشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا در هرمزگان، ذرت و هندوانه را از محصولاتی نام برد که با اجرای طرح الگوی کشت، سطح زیر کشت آن‌ها در استان کاهش یافته است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه برای تولید هر هندوانه 350 تا 650 لیتر آب مصرف می شود تصریح کرد: سطح زیر کشت هندوانه در هرمزگان 8 هزار و 100 هکتار است که امسال 17 درصد کاهش یافت.
 
وی از توسعه کشت سبزیجات برگی و معطر در سال جاری در استان هرمزگان خبر داد و گفت: همچنین در راستای اجرای اصلاح الگوی کشت در هرمزگان، بذر خیار خیارشوری به طور رایگان بین کشاورزان استان توزیع شد.
 
مدرس، توسعه کشت دانه‌های روغنی با هدف تولید روغن مورد نیاز کشور را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و ابراز داشت: توسعه کشت محصولات اقتصادی از جمله حبوبات، کنجد و خرید تضمینی محصولات مورد حمایت از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.
 
وی با اشاره به اینکه گیاه کلزا بصورت پاییزه و با توجه به شرایط دما و رطوبت، در بیشتر مناطق هرمزگان کشت می شود گفت: دانه های روغنی یکی از با کیفیت‌ترین دانه‌هایی است که پس از استحصال روغن نیز، کنجاله باقیمانده آن سرشار از پروتئین بوده و برای تغذیه دام استفاده می‌شود.
 
مدرس، شهرستان‌های رودان، حاجی آباد با کشت 2150 هکتار سطح زیر کشت کنجد و و رودان با 2000 هکتار سطح زیر کشت کلزا به عنوان مهم‌ترین قطب‌ کشت دانه‌های روغنی در هرمزگان هستند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، کاشت محصولات استراتژیک و با مصرف کم آب مانند کلزا، دانه‌های روغنی آفتابگردان، غلات، گندم و جو را مهمترین هدف سازمان جهاد کشاورزی امسال عنوان‌کرد.
 
وی تصریح کرد: دانه‌های روغنی و غلات، بصورت تضمینی از کشاورزان هرمزگانی خریداری می‌شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار