شهربانو امانی:
افرادي كه تلاش فردي مي‌كنند و قائل به خرد جمعي نيستند را نمي‌توان ملامت كرد و بر آن‌ها خرده گرفت بلكه بايد به حق شهروندي آن‌ها احترام گذاشت اما باید به آن‌ها گفت فرآيند ارائه ليست اصلاح‌طلبان مسير خودش را طي كرده و طبيعتا مردم نيز در وقت خود با لیست نهایی آشنا خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 05 December 2015

اصلاح طلبان که نتایج انتخابات 92 را برای خود نسبتا مناسب می‌بینند در حال بازسازی خود و اجرای استراتژی‌ای هستند که بتوانند بر مبنای آن مجلس دهم را از آن خود نمایند به طوري كه از هم اینک برنامه های انتخاباتی خود برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را آغاز کرده‌اند.

این گروه سعی دارد تجربه مجلس ششم و دولت و مجلس همگرا را بار دیگر تکرار کند و به همین دلیل بر این باور است که مطمئنا پیروز این دوره انتخابات مجلس خواهد بود. چه بسا شرایط کشور و همچنین نحوه فعالیت گروه های اصلاح‌طلب تفاوت بسیاری با شرایط مجلس ششم دارد.

نماينده دوره هاي پنجم و ششم مجلس شوراي اسلامی مي‌گويد: اصلاح‌طلبان براي كسب كرسي‌هاي مجلس گام‌هايي رو به جلو برداشته‌اند.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، شهربانو اماني در گفت و گوي اختصاصي با ناي قلم اظهار مي‌دارد: با نزديك شدن به موعد انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و با توجه به حساسيت و اهميت حضور در این رقابت سیاسی، اصلاح‌طلبان عزم خود را براي كسب كرسي‌هاي مجلس و آراي مردمي جزم کرده و برای تحقق اين مهم گام‌هايي نيز رو به جلو برداشته‌اند.

وي در عين حال مي‌افزايد: چه بسا گاه مسائلي مشاهده مي‌شود كه به نظر چندان مطلوب نيست؛ به عنوان مثال عده‌اي به عنوان حامي، نام تعدادي از افراد شاخص را در ليست‌هاي انتخاباتي قرار داده و در شبكه‌هاي مجازي منتشر می‌کنند که گذشته از اينکه این موضوع بر روی حاميان جریان‌ها و گروه‌های مختلف تاثیرگذار است اين احتمال را هم به وجود می‌آورد كه در صورت عدم قرارگیری برخي از این افراد در ليست‌هاي انتخاباتي نهایی اصلاح‌طلبان آن‌ها را دلسرد کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اضافه مي‌كند: همچنین به نظر می‌رسد برخی از منتشرکنندگان این لیست‌ها به این بهانه می‌خواهند به نوعي دوستان خود را مطرح ‌كنند تا اگر بعدها نام آن‌ها در ليست نهایی قرار نگرفت از اين طريق بتوانند يك ليست انتخاباتي به صورت مجزا ارائه دهند كه البته اين اقدام ممكن است انتظاراتي براي اشخاصي كه چندان مطرح نيستند اما نامشان در ليست قرار مي‌گيرد به وجود آورد.

به گفته وي افرادي كه در جناح اصلاحات به تغيير مجلس و تشكيل پارلماني آرام و دغدغه‌مند مي‌انديشند در بازه زماني دو ساله روی کار آمدن دولت یازدهم به فراست خواسته‌ها و صداي تحول‌خواهي ملت شريف ايران را در خرداد سال 92 شنيده‌اند از اين رو قطعا جهت ارائه يك ليست با حضور افرادي شاخص و دلسوز به ياري ملت جهت جامه عمل پوشاندن به خواسته‌هاي آن‌ها و توسعه كشور خواهند شتافت.

اماني تصريح مي‌كند: افرادي كه تلاش فردي مي‌كنند و قائل به خرد جمعي نيستند را نمي‌توان ملامت كرد و بر آن‌ها خرده گرفت بلكه بايد به حق شهروندي آن‌ها احترام گذاشت اما باید به آن‌ها گفت فرآيند ارائه ليست اصلاح‌طلبان مسير خودش را طي كرده و طبيعتا مردم نيز در وقت خود با لیست نهایی آشنا خواهند شد.

وي خاطرنشان مي‌كند: در حوزه اصلاح‌طلبي شوراي عالي سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هر ليستي را ارائه دهد مسلما آن ليست مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت و به انتخاب مردم نيز در حوزه‌‌هاي انتخاباتي بخشی يعني شناخت حوزه‌هاي انتخابیه تك‌كرسي كمك خواهد كرد. گرچه فرآيند انتخاب حوزه‌های انتخابيه نيز تقريبا تدوين و ارائه شده است اما افرادي كه در اين ميان انتظار دارند نام آن‌ها در ليست نهايي قرار بگيرد اگر به منافع ملي مي‌انديشند باید منافع حزبي را بر منافع فردي ترجيح دهند.

به گفته اماني تمام تلاش اصلاح‌طلبان بر این است که حامی دموكراسي باشند و حقوق تك‌تك مردم به‌عنوان حقوق شهروندي را در چارچوب‌های پیش‌بینی‌ شده قانون اساسي بيشتر مورد توجه قرار دهند. مسلما تحقق این وعده‌ها از سوی اصلاح‌طلبان و هوادارانشان در ميان مردم، جامعه دانشگاهي و نخبگان سياسي با تشكيل يك مجلس كارامد، همراه و همسو با دولت روحاني و تحقق وعده‌هاي دولت يازدهم در مسير توسعه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وي مي‌گويد: در اين راستا فعالان سياسي اصلاح‌طلب و احزاب اين جريان نیز تلاش لازم را به عمل می‌آورند كه با همگرايي و اتحاد اين روند را عملی کنند. البته گمان مي‌رود با وجود خبرهاي جهت‌دار و مغرضانه و رفتارهاي تندروانه كه بعضا ناشي از منش‌هاي سياسي غيرقانوني است باز هم اصلاح‌طلبان هدف هجمه‌ها و اقدامات غیراخلاقی قرار گیرند اما باید گفت اگر تندروهای رقیب نسبت به افق انتخابات و فرداي خويش نگران نباشند نشست‌هاي سياسي قانون‌مند و مجوزدار اصلاح‌طلبان را در حوزه‌هاي انتخابيه شهرستان‌ها و حتی تهران به‌هم نریخته و لغو نمی‌کنند. اين قبیل رفتارهاي تخريبي و مغرضانه نشان مي‌دهد كه تندروها نسبت به تاثيرگذاري اصلاح‌طلبان در ميان مردم و كسب كرسي‌هاي مجلس دهم نگرانند.

اماني تاكيد مي‌كند: هرچند اصلاح‌طلبان نسبت به برخورد نهادهای ذی‌ربط و مسئول از جمله وزارت کشور و نهاد قضائی با این قبیل اقدامات خودسرانه اطمینان دارند اما در سوی دیگر قضیه به دنبال آن هستند که با درايت، همكاري و همراهي و در نهایت ايجاد وحدت براي تكميل راي 24 خرداد 92 و تجربه شيرين پيروزي اعتدال گام‌ بردارند به ویژه كه با توجه به شرايط كنوني و تجربه سياسي كشور در حال حاضر نياز به يك مجلس كارامدتر و تخصصی‌تر و همسوتر با دولت نيز به شدت احساس مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار