دستگاه آب ساز (توليد آب از رطوبت هوا) با حضور استاندار هرمزگان در نمايشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری رونمايی شد.
کد خبر: ۱۳۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 05 December 2015
به گزارش روابط عمومي آب و فاضلاب هرمزگان، مديرعامل آبفای هرمزگان اظهار داشت: طراحی و ساخت اين دستگاه به كارفرمايی اين شركت و اجرای واحد پژوهش جهاد دانشگاهی استان با قابليت كاربرد در مناطق ساحلی و همچنين مناطق فاقد لوكه كشی آب شرب انجام شده است.
 
حسين خادمی افزود: مهمترين كاربرد اين دستگاه در شرايطی است كه منابع آب به سختی يافت می شود و يا شرايط انتقال آب امكان پذير نباشد.
 
وي افزود: همچنين پايين بودن هزينه بهره برداری از اين دستگاه و كيفيت بالای آب توليدی دستگاه آب ساز نسبت به آب های معدنی (كه دارای مواد افزودنی بوده و در معرض نور آفتاب قرار دارند)، از جمله مزايای اين دستگاه است و با توجه به هزينه های پايين ساخت اين دستگاه، با توليد انبوه آن، مراكز آموزشی، پادگان ها و مراكز نظامی، مناطق روستايی و حتی مجتمع های آپارتمانی و مشتركان خانگی نيز می توانند از اين دستگاه استفاده کنند.   
 
وی افزود: اين دستگاه در ابعاد ۱۰۰*۱۲۵*۷۵ سانتی متر ساخته شده كه توان مصرفی آن ۳۰۰ وات بوده و در شرايط عادی، در دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و رطوبت ۶۰ درصد نسبی، روزانه بيش از ۲۰ ليتر آب توليد می كند كه با توجه به شرايط اقليمی استان و مشكل كمبود آب، راهكار مناسبی برای توليد آب شرب سالم و بهداشتی است.
 
خادمي افزود: همچنين اين دستگاه پس از توليد آب با استفاده از رطوبت هوا به روش تقطير، قابليت انجام پروسه ميكروب زدايی و اضافه كردن املاح مورد نياز بدن را نيز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار