مدیر تعاون روستایی همدان از آغاز توزیع میوه عید از ۲۵ اسفند ماه در همدان خبر داد و گفت: ۸۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب در انبارهای همدان ذخیره شده است.
کد خبر: ۱۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 15 March 2015

مدیر تعاون روستایی همدان از آغاز توزیع میوه عید از ۲۵ اسفند ماه در همدان خبر داد و گفت: ۸۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب در انبارهای همدان ذخیره شده است.

به گزارش تسنیم؛ رضا عباسی با اشاره به اینکه سیب و پرتقال عید در حال حمل به سمت استان همدان است، اظهار داشت: تاکنون ۸۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب وارد استان و در انبارهای همدان ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ عامل توزیع خردهفروش در استان برای توزیع میوه پیش‌‏بینی شده که از این تعداد ۴۰ عامل در شهرستان همدان میوه را توزیع میکنند، افزود: توزیع میوه عید از ۲۵ اسفند ماه توسط عاملان فروش آغاز می‏‌شود.

عباسی بیان کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی سیب ۲۷۰۰ تومان و پرتقال ۲۸۰۰ تومان قیمتگذاری شده  است، برخی بر این باورند که قیمت سیب بالا بوده و نیاز به کاهش دارد که در صورت نیاز و براساس تصمیمات استانی می‏‌توان قیمت را کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه براساس کشش بازار قیمت میوه تعدیل می‏‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر تنوع محصول پرتقال در بازار بالا بوده و با واردات صورت گرفته از سایر کشورها نیز مشکلی در تامین و توزیع پرتقال نداریم.

مدیر تعاون روستایی همدان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد میوه دولتی در ایام پایانی سال ۹۳ و مابقی در نوروز ۹۴ توزیع میشود، تاکید کرد: هدف از توزیع میوه عید تنظیم بازار بوده و دولت قصد تامین یا مداخله در روال بازار را ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که براساس شنیدهها امسال با کمبود پرتقال برای ایام نوروز مواجه می‏‌شویم، آیا این مسئله صحت دارد، گفت: این شایعات توسط برخی افراد سودجو در کشور پخش شده که صحت نداشته و خوشبختانه فعالیت بخش خصوصی و واردات صورت گرفته سبب می‌شود که مشکلی در زمینه تامین میوه نداشته باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه پرتقال امسال از کیفیت مطلوبی برخوردار است، بیان کرد: پرتقال دولتی در بستهبندیهای ۸ تا ۱۰ کیلوگرمی آماده عرضه شده و هر پرتقال به طور متوسط بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ گرم وزن دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار