معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از فعالیت ۹۰ زنبوردار در استان هرمزگان خبرداد و گفت: سالیانه ۱۱۲ تن عسل از مجموع ۱۳هزار و ۶۰۰ کلنی در استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 07 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد پورطرق امروز در جمع خبرنگاران، از آغاز کوچ زنبورداران کشور به استان هرمزگان خبرداد و اظهارداشت: زنبورداران استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، تهران و اصفهان با هدف افزایش جمعیت زنبورهای خود به هرمزگان کوچ می‌کنند.
 
وی در ادامه، تعداد کلنی‌های مربوط به زنبورداران مهاجر را 600هزار کلنی عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد از کلنی‌ها، در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، حاجی آباد و پارسیان مستقر می‌شوند.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از فعالیت 90 زنبوردار در استان هرمزگان خبرداد و افزود: سالیانه 112 تن عسل از مجموع 13هزار و 600 کلنی در استان تولید می‌شود.
 
پورطرق با اشاره به مشکلات زنبورداران، عدم پوشش گیاهی مناسب و عدم همکاری باغداران با زنبوردارن را از مهم‌ترین مشکلات آنان برشمرد.
 
وی از گل کنار، گون و کلزا به عنوان مهم‌ترین پوشش های گیاهی یادکرد که زنبورداران برای تولید عسل استفاده می‌کنند.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به فصل مهاجرت کلنی‌های زنبورعسل به هرمزگان تصریح کرد: مهاجرت کلنی‌های زنبور عسل به این استان از اوایل آذرماه آغاز و اویل اردیبشهت ماه نیز به مناطق خود باز می‌گردند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار