مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: طبق برنامه پیش بینی شده دوره سوادآموزی برای ناحیه یک ، 720 نفر بوده که تاکنون 300 نفر تحت پوشش قرارگرفتند.
کد خبر: ۱۴۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 08 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد قویدل سه شنبه در بازدید از کلاس های سوادآموزی این ناحیه افزود: تاکنون نشست هایی نیز با همکاری دهیاری ها و بخشداری ها در راستای شناسایی و جذب بی سوادان برگزار شده و بازدید از نحوه تشکیل و برگزاری کلاس های درسی نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به تلاش جدی ناحیه یک برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه بیان داشت: یک دوره توجیهی کتاب های سوادآموزی نیز با موضوع های روش کلاس داری ، تدریس ، نکات ضعف تدریس و برخورد با بزرگ سالان برای 70 آموزش دهنده برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس یادآورشد: برای بررسی و پیگیری مسائل سوادآموزان ، بازدید از کلاس های دوره های مختلف سوادآموزی از جمله سوادآموزی ، انتقال و تحکیم در چهار حوزه شمیل ، تخت ، قلعه قاضی و سطح شهر توسط مسئولان و سازمان دانش آموزی استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار و 300 بی سواد شامل کشاورز ، بومی و افراد مهاجری که از شهر و استان های دیگر در فصل کاشت به مناطق روستایی بندرعباس مهاجرت می کنند ، شناسایی شده که بیش از 130 نفر از آنها در سن 10 تا 49 سال واجد شرایط دوره سوادآوزی هستند.

قویدل ، علت استقبال برخی بی سوادان را مشکلات اقتصادی ، فرهنگی ، مهاجرت فصلی کشاورزان و همچنین قبیح ندانستن بی سوادی در بین افراد عنوان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار