صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در راستای همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی چهار تفاهم نامه همکاری در قالب اجرای طرح های پسادکتری با دانشگاه های علوم پزشکی استان های هرمزگان و قزوین و دانشگاه های بین المللی امام خمینی (ره) و هرمزگان منعقد کرد.
کد خبر: ۱۴۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 09 December 2015
 به گزارش ایرنا به نقل از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، این تفاهم نامه ها در نشست های جداگانه ای به امضای نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و روسای دانشگاه های استان هرمزگان و قزوین رسیده است.

ضرغام، در مراسم امضای تفاهم نامه با دکتر شکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان و دکتر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان، همکاری در قالب اجرای طرح های پسادکتری را در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی دانشگاه ها و صندوق حمایت از پژوهشگران عنوان کرد.

وی در نشست جداگانه ای در دانشگاه هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان که با حضور محققان و اساتید دانشگاه های این استان برگزار شد، به اهداف بنیاد ملی علم ایران و فعالیت های آن اشاره کرد.

در این نشست ضرغام با اشاره به ظرفیت های بالای استان های جنوبی کشور به خصوص استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به هماهنگی مناسب دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گام های بلندی در راستای توسعه علم و فناوری در کشور برداشته خواهد شد.

همچنین وی با اشاره به نقش نیروی انسانی، شناسایی، رشد و شکوفایی ظرفیت های انسانی را مهم و استفاده از تمام ظرفیت های داخلی و خارجی را حائز اهمیت دانست.
ضرغام، دانشگاه جندی شاپور را نمونه بارزی برای استفاده بهینه از تمام ظرفیت های داخلی و خارجی دانست که 1700 سال پیش موجب رونق و توسعه جامعه ایرانی شد و افزود: در عصر حاضر بسیاری از کشورهای پیش رفته با پیروی از چنین الگویی موفق به دستیابی به جایگاه مناسب علمی و اقتصادی شده اند.

وی در نشست جداگانه ای با دکتر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دکتر نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، در تفاهم نامه ای همکاری در قالب اجرای طرح های پسادکتری را در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی دانشگاه ها و صندوق اعلام کرد.

ضرغام با بیان اینکه دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور تنها چهار درصد جمعیت دانشجویی را تشکیل می دهند، افزود: برای بین المللی شدن، تعداد دانشجویان بین المللی باید حداقل 15 درصد جمعیت دانشجویی کشور را شامل شود.

وی با اشاره به نقش بین المللی بودن در موفقیت دانشگاه های معتبر جهان گفت: فرآیند بین المللی شدن دانشگاه های ایران در برنامه توسعه ششم جایگاه ویژه ای خواهد یافت.

ضرغام، با اشاره به سرمایه های انسانی ایران در کشورهای خارجی گفت: در کنار جذب دانشجوی بین المللی باید، جذب نیروهای متخصص ایرانی مقیم خارج از کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر کرسی های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران به عنوان یکی از فعالیت های کلیدی برای جذب بهترین متخصصان ایرانی خارج از کشور ایجاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار