سردار ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: نیروی انتظامی همیشه برای مشارکت در امر اهدای خون آماده است.
کد خبر: ۱۴۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 11 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سردار ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان دوشنبه مورخ 16 آذر ماه در پایگاه انتقال خون بندرعباس حضور یافت و خون خود را اهدا نمود . وی از اهداکنندگان مستمر خون می باشد وتاکنون بیش از 50 بار سابقه اهدای خون دارد.

 سردار ملکی با اشاره به ظرفیت های موجود در نیروی انتظامی استان و آمادگی مشارکت در امر اهدای خون ؛ ابراز امیدواری کرد که بتوانند با برنامه ریزی درترویج و ترغیب آگاهانه و مسئولانه به این امر معروف و پسندیده، به عنوان یک وظیفه اخلاقی واجتماعی گام های مؤثری در زمینه تأمین خون نیازمندان استان برداشته و آمادگی همیشگی نیروی انتظامی استان را جهت مشارکت در امر اهدای خون اعلام کد.

ملکی بیان کردمود: اهدای خون کار نیک وخداپسندانه است ، چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده است هرکس انسانی را حیات بخشد مانند این است که همه بشریت را حیات بخشیده است .

 فرمانده انتظامی استان ضمن تقدیر از مدیر کل انتقال خون وکارکنان اظهار نمود : خوشبختانه حس مسئولیت پذیری در تمامی پایگاه های انتقال خون که بنده تاکنون مراجعه نموده ام مشهود است . تلاش جمعی کارکنان انتقال خون در تأمین خون نیازمندان قابل تقدیر و تشکر است و فعالیت های شما بسیار حساس ،مؤثر و حیاتی است .

دکتر زارعی مدیر کل انتقال خون هرمزگان در بازدید سردار از بخش های مختلف پایگاه به تشریح عملکرد بخش های مختلف انتقال خون از نحوه تهیه خون وفراورده های خونی ،نحوه آزمایشات انجام شده برروی خونهای اهدایی بر اساس استاندارهای موجود وفرایند ورود هر داوطلب تا توزیع خون وهمچنین جایگاه انتقال خون استان پرداخت .

وی افزود :تمامی پروسه های مربوط از بدو ورود هر اهداکننده تا اهدای خون وآماده شدن خون جهت مصرف و نحوه توزیع به مراکز درمانی وبیمارستانها همگی تحت کنترل وطبق استاندارهای خاص صورت میپذیرد .

دکتر زارعی مدیر کل انتقال خون ضمن تقدیر از حضور سردار به پایگاه انتقال خون واهدای مستمر خون گفت : تأمین خون سالم و کافی هدف و وظیفه انتقال خون است و خوشبختانه تا کنون توانسته ایم به همت اهداکنندگان عزیز در تامین خون استان موفق عمل نماییم .بی تردید چنین موفقیتی مرهون داوطلبان اهدای خونی است که ایثارگرانه خون خود را اهدامی کنند و لازم است در این امر مهم تقدیری نماییم از نیروی انتظامی که همکاری خوبی هم در اهدای خون و هم در استقرار تیم های سیار خونگیری با انتقال خون داشته اند.

وی تصریح کرد : هر ساله در ایام خاص و تعطیلات نوروزی با کاهش مراجعه اهداکنندگان خون مواجه می شویم وجای بسی تقدیر است که نیروی انتظامی با احساس مسئولیت اجتماعی ،پشتوانه خوبی جهت تأمین خون بیماران در این ایام محسوب می گردد و همکاری های مستمر و با مراکز خونگیری در سراسر استان مینمایند .
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار