شهردار میناب از تصویب طرح بازنگری جامع شهر میناب به عنوان سند توسعه این شهر پس از 12 سال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴ 15 December 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، محمد داشی‌جان طی نشستی با بیان اینکه شهر میناب با جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر، دارای پتانسیل‌های فروانی در حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت: تمام تلاش شورا و شهرداری میناب استفاده از ظرفیت‌های موجود در برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های شهری است.
 
وی در ادامه با ذکر این مطلب که شهر میناب با مشکلات متعددی در حوزه زیرساختی روبرو است، افزود: مدیریت شهری در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
 
شهردار میناب از ساخت و ساز غیر مجاز در برخی نقاط شهر به عنوان یکی دیگر از مشکلات میناب نام برد و اظهار داشت: بسیاری از این ساخت و سازها طی سال‌های گذشته صورت گرفته که اکنون شهر میناب را با چالشی جدی روبرو کرده است.
 
وی ورود حجم بالای گل و لای ناشی از بارندگی طی فصل زمستان در سطح خیابان و معابر شهری و آبگرفتگی منازل مسکونی شهروندان  را یکی از پیامدهای ساخت و ساز غیر مجاز و انسداد مسیر آب ذکر کرد و گفت: بی شک مشارکت و همکاری مردم و تعامل سازنده شهروندان با مجموعه شهرداری می‌تواند زمینه رفع مشکلات را فراهم کند.
 
داشی جان در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب طرح بازنگری جامع شهر میناب به عنوان سند توسعه جامع این شهر خبر داد و گفت: این طرح پس از 12 به تصویب رسید.
 
وی بیان داشت: با ابلاغ این طرح تا پایان ماه جاری بسیاری از مشکلات میناب در بخش‌های عمرانی و توسعه شهر مرتفع و شهروندان نیز از این به بعد در زمینه کاربری‌ها و یا محدودیت‌های در ساخت و ساز با مشکل مواجه نخواهند شد.
 
وی تغییر کاربری‌های برخی زمین‌های سطح شهر از مهم‌ترین دستاوردهای تصویب این طرح عنوان کرد و افزود: با این طرح مشکل ساخت و ساز در نقاطی که پیش از این فاقد هرگونه کاربری بود و از آن به عنوان لکه سفید یاد می‌شد برطرف می‌شود.
 
داشی‌جان اضافه کرد: این طرح همچنین می‌تواند ساخت‌های غیر مجاز را کاهش دهد.
 
شهردار میناب در بخش دیگری از سخنان خود از دریافت 855 تن قیر خبر داد و گفت: با پیگیری و رایزنی‌های صورت گرفته و با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان موفق شدیم این میزان قیر را برای آسفالت معابر شهر میناب جذب کنیم.
 
این مسئول در ادامه از انعقاد و امضاء تفاهمنامه دریافت یک هزار و 930 هزار تن قیر با اداره کل راه و شهر سازی خبر داد و گفت: این میزان قیر برای آسفالت معابر شهرک‌های مسکونی مهر استفاده می‌شود.
 
وی بیان داشت: با عملیاتی شدن این تفاهمنامه، مردم شاهد بیشترین میزان اجرای آسفالت در تاریخ شهر میناب طی یک سال خواهند بود.
 
داشی‌جان افزود: علاوه بر آسفالت معابر شهری هر 9 شهرک مسکونی مهر نیز آسفالت می‌شود.
 
وی همچنین از تخصیص 10 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های زیرساختی، احداث کانال جدید هدایت آب‌های سطحی، به طول دو هزار متر در محدوده میدان شهدا و خیابان شهید امینی و بهسازی بازار کانال در میناب خبر داد و گفت: این میزان اعتبار با پیگیری استاندار، معاونت عمرانی و معاون برنامه‌ریزی استانداری و از محل اعتبارات مدیریت بحران به شهر میناب اختصاص یافت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار