ساحل نیلگون خلیج همیشه فارس در محدوده بوستان غدیر با حضور تعدادی از دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان در برنامه مشارکتی شهرداری منطقه یک بندرعباس و جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان از زباله و پسماندهای خشک و تر پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۴۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 18 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان در حاشیه این برنامه، برگزاری این حرکت نمادین را گامی بلند در راستای توسعه پایدار دانست و عنوان کرد: برنامه پاکسازی ساحل در شورای سیاست‌گذاری جهاد دانشگاهی هرمزگان در ماه‌های گذشته به تصویب رسیده بود که خوشبختانه توانستیم امروز آن را با مشارکت گسترده دانشجویان به اجرا دربیاوریم.
 
سهیل دادخواه با بیان این‌که هدف اصلی چنین برنامه‌هایی ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و توجه به حق و حقوق نسل‌های آینده است، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل امتحانات دانشجویان استقبال مناسبی صورت گرفته بود و برنامه‌ای که این چنین آغاز شود به طور قطع در برنامه‌های آتی بسیار منسجم‌تر و باشکوه‌تر برگزار می‌شود.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ چنین برنامه‌هایی سبب شود تا شهروندان با توجه به مقوله محیط زیست در مسیر کاهش تولید زباله گام بردارند.
 
هم‌چنین عضو شورای شهر بندرعباس گفت: انجام این حرکت‌های فرهنگی موجب بالا بردن مشارکت عمومی در جامعه و تمرین انجام کار گروهی و گسترش فرهنگ فعالیت‌های جمعی و پاکیزه نگه‌داشتن اماکن عمومی توسط مردم می‌شود.
 
کیانوش جهانبخش این حرکت فرهنگی را نوعی بیزاری جستن از ریختن زباله در محیط زیست و احترام به قوانین زیست محیطی قلمداد کرد و افزود: نریختن زباله ابتدایی‌ترین فرهنگ در حفظ محیط زیست است که لازم است تا کودکان ما با آموزش‌های لازم، این مهم را در جامعه نهادینه سازند.
 
جهانبخش با قدردانی از حضور پر شور دانشجویان در این گرمای طاقت فرسا، این حرکت را نوعی عشق و علاقه به طبیعت و محیط زیست خواند.
 
در ادامه شهردار منطقه یک بندرعباس این فعالیت‌ها را مسبب تأثیرات مناسب در بین شهروندان در تولید کمتر زباله دانست و عنوان کرد: حرکت‌های خودجوش دوستداران محیط زیست باعث می‌شود تا دیگر شهروندانی که نظاره گر این فعالیت هستند در رفتار خود با محیط زیست و ساحل خلیج نیلگون همیشگی فارس تجدیدنظر کنند.
 
امین سلجوقی این فعالیت‌ها را مثمرثمرتر از نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و شعارهای حمایتی از محیط دانست قلمداد و تصریح کرد: در این برنامه پاکسازی، با زباله‌هایی مواجه شدیم که اغلب خطرناک و برنده بودند و باعث می‌شود فرزندان‌مان که برای تفریح به ساحل می‌آیند آسیب ببینند پس باید در رفتار خود به طورحتم تجدیدنظر کنیم زیرا این ساحل برای خودمان است و باید در حفاظت از آن نقش عمده‌ای داشته باشیم.
 
وی اضافه کرد: باید بیش از پیش به این ساحل بکر توجه کرد زیرا این موضوع نشان دهنده اهمیت دادن‌مان به محیط زیست و محلی است که در آن زندگی می‌کنیم.
 
شهردار منطقه یک بندرعباس در پایان ابراز امیدواری کرد چنین برنامه‌هایی در آینده تکرار شود تا سبب نهادینه شدن در فرهنگ خانواده‌ها شود.
 
هم‌چنین مدیر ساماندهی در امور ساحل شهرداری بندرعباس گفت: برگزاری برنامه‌های پاکسازی ساحل سبب افزایش مشارکت شهروندان در توجه به محیط زیست می‌شود.
 
شهرام آرمان با بیان این‌که شاهد هستیم هر روز بر طرفداران محیط زیست افزایش می‌یابد، تصریح کرد: باید به سمتی پیش رویم که خود شهروندان به عنوان ناظر بر شهروندان دیگر عمل کرده و مانع از آسیب وارد کردن به محیط زیستی شوند که به عنوان خانه دوم شهروندان قلمداد می‌شود.
 
وی همچنین از استمرار چنین برنامه هایی تا پایان سال خبرداد و اضافه کرد: برنامه اصلی مان در 29 دی ماه روز هوای پاک خواهد بود که با حضور اقشار مختلف جامعه از بوستان جهانگردی تا پارک ولایت به طول 14 کیلومتر برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار